۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85188829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدعیان دروغگو حقوق بشر پاسخگوی جنایت‌های هولناک خود باشند

بوشهر-ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: مدعیان حقوق بشر باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند که چطور مرتکب جنایت‌هایی هولناکی مانند قتل و عام مردم در حادثه هیروشیما شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره به ۱۴ مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: تمدن غربی هر جا که توانسته برای پیشبرد اهداف خود جنگ‌افروزی ایجاد کرده تا جایی که حتی ویروس می‌سازند تا شرکت‌های داروسازی‌شان به سود و منفعت دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: با این حال حقوق بشر اسلامی همواره تاکید به بزرگداشت جایگاه انسانیت کرده و غیبت و ناروا به انسان‌ها را جایز نمی‌داند.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: لطف خداوند به مردم به عنوان بندگانش همواره وصف ناشدنی بوده و هدایت الهی انسان به سوی سعادت و رستگاری خود جلوه‌ای از حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار عنوان کرد: خبرنگاران متعهد، عنصر محرک در توسعه و پیشرفت هستند و در شرایط کنونی می‌طلبد خبرنگاران و رسانه‌ها در جنگ رسانه‌ای نابرابر غربی‌ها، آرایش جنگی بگیرند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید با هم‌افزایی در برابر هجمه غربی‌ها مقتدرانه ظاهر و همچنین در سایه تعامل سازنده با یکدیگر در جامعه امیدآفرینی داشته باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: خبرنگاران همچنین باید با ارائه روایت اول و صحیح از پیشرفت‌های کشور باشند و بر روایت دشمن غالب کنند.

وی یادآور شد: حضرت زینب (س) به عنوان قهرمان جهاد تبیین الگویی برجسته و ارزشمند برای خبرنگاران است که باید بخوبی از ایشان الگو برداری شود.

اسماعیلی افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها در کنار پوشش مطالبه‌های بحق مردم باید پیشرفت‌های کشور را به مردم گزارش داده و از هم‌صدایی با دشمن اجتناب کنند.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۸ مرداد ماه سالروز بزرگداشت شهدا مدافع حرم عنوان کرد: شهدا مدافع حرم انسان‌هایی پاک و فداکار بودند که در عنفوان جوانی از حرم، مردم و مکتب دفاع کردند.

اسماعیلی افزود: شهدای دشت کربلا نیز با جان‌فشانی خود مدافع حرم و حریم بودند که خود را تاریخ باشکوه اسلام جاودانه کردند.

در حاشیه برپایی نماز جمعه شهر بوشهر از سه بانوی فعال در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تجلیل شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha