۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85188831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: حضور گروه مطالبه گران برای مسوولان شهرستان فرصت است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:گروه مطالبه گران در کاشان تشکیل شده و در حوزه های مختلف ازجمله محیط زیست،آلاینده ها،توسعه بی رویه صنعت، مشکل آب و عفاف و حجاب فعال هستند و حضور آنها برای مسوولان فرصت است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:مسوولی که غافل باشد با مطالبه گری این جوانان بیدار شده و مسوولی که حرکت کندی دارد شتاب می گیرد ، مسوولی که فعال است با مطالبه گری استوار تر می شود،گروه مطالبه گران به مسوولان برای خدمت بهتر راهکار ارائه می کنند.

وی اظهار کرد:بنده به این جوانان مطالبه گر توصیه کرده ام که تقوا را رعایت کنند و محدودیت های مالی کشور و قانون را مدنظر داشته باشند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:۱۱ مرداد سالروز شهادت آیت الله العظمی شیخ فضل الله نوری است،مقام معظم رهبری می فرمایند از زمانی که اسلام به ایران آمد،بزرگ ترین ضربه به شیعه، اعدام یک مرجع مسلم بود،۲۰ روز در سفارت انگلستان تحصن شد و این سفارت ۱۸ هزار نفر را غذا می داد.

وی اظهار کرد:همسر سفیر انگلستان به مردم گفته بود که وقتی در کشور انگلیس مشروطه می خواستیم ،علما را از بین بردیم و راه انحراف را به مردم یاد می داد،امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۲ فرمودند اگر قانون اساسی با متممی که شیخ فضل الله نوری آن را تصویب کرده بود عوض نمی شد ،ملت مسلمان ایران دچار این رنج ها نمی شد که نتیجه آن رضا خان منحوس شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند چرا غربی ها در موضوع مشروطه کامیاب شدند و چرا مردمی که در اختیار علما بودند در سفارت انگلستان متحصن شدند،معظم له فرمودند دلیل آن این بود که دشمن توانست عده ای از جبهه عدالت خواه و عالمانی در بین آنها را منحرف کند.

حجت الاسلام حسینی گفت:مقام معظم رهبری در جای دیگری فرمودند مردم در زمان مشروطه فقط محدود کردن سلطنت را می خواستند اما موفق نشدند، انقلاب اسلامی که رژیم پهلوی را نابود کرد موفق شد و دلیل آن حضور مردم پشت سر رهبری است.

وی افزود:توحیدباوری،ایمان مردم،وحدت و اطاعت از ولایت فقیه رمز استواری کشور است.

وی اظهار کرد:۱۵ مرداد سالروز انفجار بمب اتمی در ژاپن است،در فاصله سه روز به دستور ترومن رییس جمهور وقت آمریکا هیروشیا و ناکازاکی بمباران می شود و ۲۲۰ هزار نفر از مردم ژاپن نابود می شوند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:آمریکا همان شیطان بزرگی است که حضرت امام خمینی(ره) لقب دادند و دولت ژاپن باید ضدآمریکایی ترین دولت دنیا باشد اما امروز بیشترین پایگاه های آمریکایی در ژاپن مستقر است.

حجت الاسلام حسینی گفت:کسانی که به آمریکا لبخند می زنند باید بدانند ماهیت این کشور چقدر پست است،در حال حاضر آمریکا نیروی دریایی خود را در خلیج فارس افزایش داده و ناوگان پنجم خود را وارد خلیج فارس کرده است.

وی افزود:وقتی کشور های عرب منطقه به ویژه عربستان به سمت چین،روسیه و ایران روی آوردند، آمریکا قصد انعقاد قراداد با شیوخ منطقه و افزایش ایران هراسی را دارد و قصد دارد با وارد کردن این ناو به خلیج فارس ، در مذاکرات هسته ای اهرم چانی زنی داشته باشد و گفتمان مقاومت را به حساب خود مهار کند.

وی اظهار کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل این اقدام آمریکا در ورد ناوگان خود به خلیج فارس،رزمایشی انجام داد که شبکه های معاند اعتراف کردند، ایران با این رزمایش نشان داد که قدرت منطقه، جمهوری اسلامی است.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش گفت:در حکمت ۳۱ نهج البلاغه حضرت علی (ع) می فرمایند تعمق،تنازع،زیغ و انحراف از حق و شقاق از ارکان کفر است و این ارکان یعنی انسان نباید اهل کنجکاوی بیجا باشد و به دنبال تنازع با مردم نباشد و اهل انحراف از مسیر حق و دشمنی با مومنان نباشد.

حجت الاسلام حسینی افزود:سیره پیامبر اکرم(ص) اینگونه بود که در جمع مردم می نشستند و این همان تواضع است،وقتی کسی با انسان قطع رابطه کرده،از نشانه های مکارم اخلاقی این است که انسان با او ارتباط برقرار کند.

وی اظهار کرد:سلام کردن،ایثار،سخاوت،تواضع،صله با کسی که با انسان قطع رابطه کرده و اعطا به کسی که انسان را محروم کرده از مصادیق اخلاق متعالی است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در آیه ۶۱ سوره بقره خداوند می فرماید«وَإِذْ قُلْتُمْ یَا مُوسَیٰ لَنْ نَصْبِرَ عَلَیٰ طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّکَ یُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا ۖ قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِی هُوَ أَدْنَیٰ بِالَّذِی هُوَ خَیْرٌ ۚ» و تفسیر این آیه این است که بهانه جویی بنی اسرائیل پایان نداشت و حضرت موسی (ع) ۶۰۰ هزار نفر مردم بنی اسرائیل را از بردگی فرعون نجات داد و به انها استقلال و آزادی عطا کرد اما شهوت شکم دارند و تنوع طلب هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت:امروز هم شاهدیم حضرت امام خمینی(ره) با انقلاب بی نظیر خود ما را از بردگی آمریکا نجات داد و به ما استقلال و آزادی عطا کرد و هیچ کشوری در دنیا جرات ندارد به جمهوری اسلامی زور بگوید ، اگر مشکلات اقتصادی داریم و مسوولان باید برای رفع آن برنامه ریزی کنند اما باید نعمت های امروز را ببینیم.

وی افزود:حضرت موسی (ع) در پاسخ به بنی اسرائیل فرمود آیا آنچه برای شما بهتر است را کنار گذاشته و آنچه پست و بد می باشد را طلب می کنید،باید به آنچه خداوند به شما عطا کرده راضی باشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha