بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان معین غرب اصفهان فعال شد

اصفهان-ایرنا-رییس بیمارستان شهید رجایی داران (مرکز درمان سطح ۲ ارجاع استان اصفهان) گفت: فعالیت بخش مغز و اعصاب در این مرکز درمانی با نخستین جراحی دیسک بر روی بیمار ۴۳ ساله آغاز شد.

سحر مرآتیان، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان شهید رجایی داران( واقع در بخش مرکزی شهرستان فریدن) سال گذشته با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال شروع شد و اکنون با آغاز فعالیت نقطه عطفی در توسعه خدمات درمانی به بیماران ایجاد شده است و مردم مناطق غرب استان را از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهد کرد.

وی افزود: با راه اندازی این بخش، خدمات درمان و جراحی تومورها، دیسک ستون فقرات کمر، گردن و ضایعات نخاعی در بیمارستان شهید رجایی داران به بیماران ارائه خواهد شد.

مرآتیان افزود: شهرستان فریدن به دلیل استقرار در شاهراه تردد و ترانزیت استان های همجوار از مناطق پُرخطر حوادث ترافیکی بشمار می آید که پیش از این نبود جراح مغز و اعصاب و فقدان تجهیزات؛ مشکلات بسیاری برای مراجعان ایجاد می کرد.

رییس بیمارستان شهید رجایی فریدن افزود: اکنون راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب با یک جراح، ۴ پرستار، ۲ تکنسین و یک متخصص بیهوشی پس از طی آموزش های لازم و تامین تجهیزات مورد نیاز در پیشگیری از کاهش اعزام بیماران و صدمات ناشی از جابجایی آن‌ها بسیار موثر است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان شهید رجایی فریدن واقع در شهر داران بخش مرکزی این شهرستان، با قدمت بیش از ۴۰ سال به عنوان بیمارستان سطح ۲ ارجاع غرب استان شناخته می شود که بطور میانگین مراجعه سالانه به اورژانس آن در سال بیش از ۳۰ هزار نفر و اکنون با ۱۰۲ تخت مصوب و ۹۰ تخت فعال در حال خدمت رسانی است.

این بیمارستان به عنوان معین غرب اصفهان پذیرای اعزام های هوایی از سایر استان های همجوار نیز بوده و در کمک رسانی به بیمارستان های شهرهای مجاور پیشتاز است.

شهرستان های فریدن با بیش از ۴۹ هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، چادگان با ۳۲ هزار نفر و بویین میاندشت با بیش از ۲۴ هزار نفر به ترتیب در ۱۴۰، ۱۸۰، ۱۱۰ و ۱۷۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha