۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85188862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85188862
محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر نقش آفرینی رسانه ها در فضای اجتماعی، شکست دشمن برای اخلال در مراسم های عزاداری مردم در محرم و مزایای قانون جدید انتخابات تاکید کردند

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: مدعیان حقوق بشر باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند که چطور مرتکب جنایت‌هایی هولناکی مانند قتل و عام مردم در حادثه هیروشیما شدند.

حجت الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره به ۱۴ مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: تمدن غربی هر جا که توانسته برای پیشبرد اهداف خود جنگ‌افروزی ایجاد کرده تا جایی که حتی ویروس می‌سازند تا شرکت‌های داروسازی‌شان به سود و منفعت دست پیدا کنند.

وی اضافه کرد: با این حال حقوق بشر اسلامی همواره تاکید به بزرگداشت جایگاه انسانیت کرده و غیبت و ناروا به انسان‌ها را جایز نمی‌داند.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: لطف خداوند به مردم به عنوان بندگانش همواره وصف ناشدنی بوده و هدایت الهی انسان به سوی سعادت و رستگاری خود جلوه‌ای از حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار عنوان کرد: خبرنگاران متعهد، عنصر محرک در توسعه و پیشرفت هستند و در شرایط کنونی می‌طلبد خبرنگاران و رسانه‌ها در جنگ رسانه‌ای نابرابر غربی‌ها، آرایش جنگی بگیرند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید با هم‌افزایی در برابر هجمه غربی‌ها مقتدرانه ظاهر و همچنین در سایه تعامل سازنده با یکدیگر در جامعه امیدآفرینی داشته باشند.

اسماعیلی تاکید کرد: خبرنگاران همچنین باید با ارائه روایت اول و صحیح از پیشرفت‌های کشور باشند و بر روایت دشمن غالب کنند.

وی یادآور شد: حضرت زینب (س) به عنوان قهرمان جهاد تبیین الگویی برجسته و ارزشمند برای خبرنگاران است که باید بخوبی از ایشان الگو برداری شود.

اسماعیلی افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها در کنار پوشش مطالبه‌های بحق مردم باید پیشرفت‌های کشور را به مردم گزارش داده و از هم‌صدایی با دشمن اجتناب کنند.

وی همچنین با گرامیداشت ۱۸ مرداد ماه سالروز بزرگداشت شهدا مدافع حرم عنوان کرد: شهدا مدافع حرم انسان‌هایی پاک و فداکار بودند که در عنفوان جوانی از حرم، مردم و مکتب دفاع کردند.

اسماعیلی افزود: شهدای دشت کربلا نیز با جان‌فشانی خود مدافع حرم و حریم بودند که خود را تاریخ باشکوه اسلام جاودانه کردند.

در حاشیه برپایی نماز جمعه شهر بوشهر از سه بانوی فعال در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تجلیل شد.

برازجان

امام جمعه برازجان با اشاره به ۱۴ مرداد روز جهانی حقوق بشر اسلامی گفت: آزادی و کرامت انسانی ودیعه الهی است که به عنوان یک اصل باید مورد توجه همگان، اعم از افراد و دولت‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین گفتمان‌های جهان معاصر به ویژه در میان کشورهای اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم در عرصه بین‌المللی و اینکه حقوق بشر به ابزاری در دست استکبار جهانی درآمده است و همچنین به منظور حمایت و دفاع از تصویر واقعی اسلام ضرورت دارد تا مسلمانان، حقوق بشر موجود در مبانی و آموزه‌های انسان‌ساز اسلام را به درستی به جامعه جهانی معرفی کنند.

امام جمعه برازجان گفت: روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی فرصتی برای بیان مبانی اسلامی از سوی دولت‌های اسلامی و نخبگان مسلمان و افشای مظاهر غیر انسانی حقوق بشر غربی

وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: نقش رسانه‌ها در تعمیق و گسترش اخلاق بسیار حائز اهمیت است.

مصلح ادامه داد: رسانه‌های همگانی و ارتباط جمعی، در ایجاد نشاط، شور، شوق و مشارکت همگانی در اخلاقی‌سازی جامعه و وارد کردن اخلاق درخصوصی‌ترین محیط زندگی افراد نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کنند.

وی گفت: رسانه‌ها در حفظ امنیت، نظم عمومی، سلامت و آرامش روانی جامعه کوشا باشند و برای حیثیت و حریم خصوصی افراد ارزش قائل باشند و از ترویج شایعه‌ها و خبرهای غیرموثق خودداری کنند.

مصلح با تاکید براینکه خبرنگاران از ترویج ناامیدی در جامعه بپرهیزند و نباید غرض ورزانه کاخ آروزهای خود را بر ویرانه‌های شخصیت و زحمت دیگران بنا کنند ادامه داد: خبرنگاران با دقت در ادبیات گفتاری و نوشتاری با تفکر آزاد و اصولی قدم در راه پیشرفت کشور بردارند و به تقویت نظام کمک کنند.

وی تاکید کرد: خبرنگاران با قلم خود از ترویج خشونت، بی اعتمادی، تهمت در جامعه جلوگیری کنند.

مصلح با اشاره به ۱۸ مرداد روز بزرگداشت مدافعان حرم گفت: شهدای مدافع حرم واژه‌ای مقدس است که در نبرد با تروریسم تکفیری و داعش در عراق و سوریه و در حماسه دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت عنوان شد و در اندک زمانی، نظریه مدافعان حرم تبدیل به‌ یک گفتمان و فرهنگ به نسبت فراگیر و تاثیرگذار در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و امنیتی شد به طوری که خیل عظیمی از جوانان کشورهای منطقه غرب آسیا و حتی اروپا و آمریکا را نیز راهی کشورهای سوریه و عراق کرد تا از حرم اهل بیت عصمت و طهارت دفاع کنند.

وی با اشاره به شکست دشمن در جنگ روانی برای اختلال در مراسم عزاداری حسینی با راه اندازی پویش‌های سیاه نپوشید، به حسینیه نروید، در هیات‌ها دیده نشوید و نذری ندهید گفت: سناریوی تحریم محرم توطئه دشمن بود که با هوشیاری ملت ایران شکست خورد.

مصلح ادامه داد: اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران را داشتند، بازداشت شدند.

وی گفت: مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکست‌ها تکرارمی‌شود.

مصلح با اشاره به ۱۶ مرداد آغاز پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل نظام مردم سالاری دینی ومشارکت مردم درسرنوشت خویش است در همین ارتباط از همه افراد واجد شرایط دعوت می‌شود برای شوربخشی به انتخابات وحضور پرشور مردم دراین مرحله ازانتخابات ثپت نام کنند.

وی در خصوص قانون جوانی جمعیت وحمایت ازفرزندآوری ادامه داد: این قانون درراستای ترویج جوانی جمعیت بسیارقانون خوبی است امام درمقام اجرا بامشکلاتی از جمله آورده اولیه واگذاری زمین برای خانواده‌ها در توان متقاضیان نیست و قسطی کردن آن در هفت قسط هم نتوانست مشکل را برطرف کند و اقساط تسهیلات بانکی نیز بالاست و از توان داوطلبان که از زوج های جوان هستند خارج است.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: رهاسازی مرحله اول آب سد خاییز بعد از خشک شدن آب رودخانه باهوش به آرزویی برای کشاورزان تبدیل شده بود که با پیگیری مسئولان محقق شد.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: با همت مسئولان ۱.۵ میلیون مترمکعب آب از سد خائیز برای آبیاری نخیلات شهر اهرم رهاسازی شد و از کل نخیلات شمارش شده که ۲۶۲هزار اصله نخل است در زمان حاضر در دوره اول آبیاری به حدود ۱۸۰هزار نخل آبرسانی شده است.

وی افزود: البته با استعداد سنجی که در مرحله اول آبیاری انجام شده تعدادی که در محدوده نبوده اند اینها هم قابلیت الحاق به محدوده آبیاری دارند این نکته در مراحل بعدی آبیاری باید مورد بررسی قرار بگیرد تا از برکت خدادادی بهره‌مند شوند.

پهلوزاده بر ضرورت توجه نخلداران به بحث زکات تاکید کرد و گفت: پرداخت زکات در اصل به معنی شکرگزاری واقعی به خاطر این برکت الهی است.

وی با اشاره به ۱۴ مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت افزود: تاریخ مشروطه در یک خط عبارت است از این است که علما رهبری نهضت مشروطه و هدایت توده‌های مردم را بر عهده گرفتند اما نفوذی‌ها، بیگانگان، استعمار و دنیای غرب در میان راه این جریان را منحرف کردند.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: در جریان انقلاب اسلامی هم اگر لطف خدا و درایت حضرت امام راحل در مدیریت انقلاب اسلامی نبود این انقلاب هم به سرنوشت مشروطه دچار می‌شد چنانچه امروز نیز هرچه ضربه می خوریم از نفوذی ها و پیاده نظام دشمن و از فرقه‌ها و گروه‌های لیبرال داخلی است.

امام جمعه اهرم با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: خبرنگاران هم مانند دیگران برای دفاع از ناموس وخاک و قانون این مملکت جان داده اند.

وی تاکید کرد: این امنیت به راحتی به دست نیامده تا با اخبار جعلی برای دفاع از حزب و گروه و یا به اسم شفافیت، فضای جامعه را تاریک نشان داد و یا به اسم نقد، شخص و جریانی را تخریب کرد و گام برداشتن در این مسیر به دور از فرهنگ خبرنگاری است.

وی با اشاره به ۱۸مرداد هم سالروز شهادت شهید حججی است که به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است گفت: این مملکت با عنایت امام زمان و با خون این شهدا تا به امروز ثابت مانده اما اگر مومنان و فعالان فرهنگی در این فتنه بی حجابی منفعل باشند و نسبت به افرادی که خلاف شرع و خلاف قانون کشف حجاب می‌کنند مقابله نشود جریان اندلس تکرار می‌شود.

پهلوزاده با اشاره به ۱۶ مرداد آغاز پیش ثبت نام نمایندگی مجلس شوراس اسلامی است که در اسفندماه امسال انتخابات برگزار می‌شود افزود: انتخابات باید با چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت محور دنبال شود.

وی ادامه داد: یکی از محاسن قانون جدید پیش ثبت نام انتخابات است که فرصت کافی برای تحقیق و بررسی از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات ایجاد می‌کند.

امام جمعه اهرم گفت: رای مردم فرصت تحقیق و رصد بیشتر را فراهم می کند تا نماینده اصلح را انتخاب کنند.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی که از روز ۱۶ مرداد آغاز خواهد شد، دارای راهبردهای مهم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: امنیت، مشارکت، سلامت، امانت و رقابت از راهبردهای مهم مرحله پیش انتخابات است که دنبال می شود.

وی گفت: یکی از مزایای قانون جدید انتخابات محلس، پیش ثبت نام آن است که یک مرجع و فرصتی برای تحقیق و بررسی های بیشتر هیات های اجرایی و نظارتی ، رسیدگی به شکایات و کمک کردن به سالم باشکوه برگزارکردن انتخابات در اسفند امسال است.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت و تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، افزود: ۱۷ مرداد روز خبرنگار به پاس شهادت شهید محمودصارمی خبرنگار ایرنا در تقویم کشور نامگذاری شده است و فرصت مناسبی برای تجلیل از شهدا و زحمت کشان رسانه است.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه خبرنگاران نقش و رسالت مهمی در جامعه برعهده دارند، امانت داری را در سرلوحه اطلاع رسانی قرار دهند.

رکنی جسینی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب توصیه های مهم نسبت به شایعه سازی و شایعه پراکنی دارند و باید توجه وُیژه ای به این امر داشته باشیم، افزود: متاسفانه در فضای مجازی، توجهی به این معنا ، پای بندی به قانون و اخلاق اسلامی نمی شود و این از وظایف خبرنگاران و رسانه ها است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد:ترویج سوءظن به افراد و اشاعه و جرمی که هنوز اثبات نشده از نکات مهمی است که باید خبرنگاران رعایت و توجه داشته باشند.

امام جمعه گناوه از خبرنگارانی که در ترویج فرهنگ نمازجمعه در قرارگاه فرهنگی این شهر تلاش دارند، تقدیر کرد.

وی با بزرگداشت شهدای مدافع حرم، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسئله شهدای مدافع حرم از ماجراهای عجیب تاریخ و دارای یک ویژگی های خاصی هستند..

رکنی حسینی تصریح کرد: دفاع از امنیت نظام اسلامی به عنوان قلب و متن جریان مقاومت اسلامی، امنیت منطقه غرب آسیا به عنوان قلب تپنده جهان اسلام، مقابله با اسلام های آمریکایی و انگلیسی و گروهک تکفیری داعش از ویژگی های ممتاز شهدا و رزمندگان مدافع حرم است.

وی گفت: هدف اصلی تشکیل گروهک تروریستی داعش درهم شکستن قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، که با رشادت شهدای مدافع حرم از جمله سردار دلها همه نقشه های آنها خنثی شد.

وی بیان کرد: عزت ایران اسلامی در پرتو خون شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha