از اهمیت انتخابات تا بزرگداشت روز خبرنگار در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های تهران

شهرری - ایرنا - امامان جمعه شهرستان های استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته از اهمیت انتخابات پیش رو، مشکلات مردم در مناطق مختلف و همت مسئولان در رفع آنها و در نهایت از خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه موقت ورامین در نماز جمعه این شهر گفت: با آغاز فرایند ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، افراد صالح و واجد شرایط برای خدمت رسانی به جامعه وارد میدان انتخابات شوند.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: انتخابات پیش رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حضور مردم و شرکت افراد واجد شرایط و صالح می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.

خطیب نماز جمعه ورامین اظهار داشت: مردم اگر از برخی عملکردها انتقاداتی دارند نباید پای اساس نظام بنویسند و لازم است به صورت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به هتک حرمت مجدد به قرآن کریم گفت: مردم ایران اسلامی ضمن محکوم کردن این جنایات، از دستگاه دیپلماسی می‌خواهند که با قدرت بیشتر با این دولت‌ها و افراد هتاک برخورد کنند.

قدوسی نژاد با اشاره به فرارسیدن ۱۲ مرداد، سالروز تأسیس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است گفت: نقش این نهاد در خنثی ساختن توطئه‌های دشمن و زمینه سازی حضور پرشور مردم در صحنه‌ های دفاع از آرمان های انقلاب، بی بدیل است.

از اهمیت انتخابات تا بزرگداشت روز خبرنگار در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های تهران

امام جمعه دماوند: مردم رشوه خواری در ادارات را گزارش کنند

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند هم اعلام کرد: رشوه خواری در ادارات حرام و خلاف قانون است و اگر مردم موردی دیدند به صورت مستند به مراجعذی صلاح گزارش کنند تا با آن برخورد شود.

وی در خطبه های نمازجمعه این هفته دماوند افزود: بی‌احترامی به ارباب رجوع و عقب انداختن کار مردم در ادارات و امروز و فردا کردن بی دلیل قابل تحمل نیست؛ اگر مردم گزارش بدهند مسئولان وظیفه پیگیری و برخورد دارند.

این خطیب نماز جمعه ادامه داد: در مقابل باید از همه کسانی که در ادارات و مراکز خدماتی بی‌منت و صادقانه به مردم خدمت می‌کنند، تشکر کنیم و آنها را برای مسئولیت‌های بزرگ‌تر معرفی کنیم.

به گفته فتاح دماوندی، رسانه‌های دشمن با تحلیل‌های مغرضانه و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و مخفی کردن جلوه های امیدبخش و بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن موفقیت‌ها، ناامیدی را در جامع تزریق می‌کنند.

وی افزود: خبرنگاران ایرانی و دوستدار کشور باید محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنند و با خبرهای ارزشمند خود، با تحریف و دروغ پردازی دشمن مبارزه کنند و واقعیت‌ها را آنچنان که هست در راه منفعت کشور به مردم مخابره کنند.

خبرنگار نباید تهدید شود

خطیب نماز جمعه دماوند گفت: خبرنگاران پرتلاش ما به حمایت مادی و معنوی نیاز دارند؛ این عزیزان، رزمندگان جبهه جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی صحیح هستند. اگر یک خبرنگار از رئیس یا کارمند اداره‌ای گله‌ای گزارش می‌کند و درد دل مردم را بیان می‌کند، نباید تهدید شود و آن مسئول حق ندارد تهدید کند، چون خبرنگار منفعت مردم و منفعت نظام اسلامی را در نظر دارد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید از انتقادات صحیح و دلسوزانه خبرنگاران استقبال کنند و سعی کنند رفتار خود را اصلاح کنند؛ خبرنگاران دشمن ما نیستند، بلکه دوست دلسوز ما هستند.

از اهمیت انتخابات تا بزرگداشت روز خبرنگار در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های تهران

دماوندی خاطرنشان کرد: البته خبرنگاران باید همیشه انصاف داشته باشند و خودشان را به جای آن مسئول بگذارند و مشکلات و محدودیت‌های آن مسئول را هم در نظر داشته باشند. سوء استفاده از قدرت قلم و دوربین در عرصه خبرنگاری و دخیل کردن اغراض و بدخواهی‌های شخصی و هوای نفس شیطانی، خطری است که خبرنگاران را تهدید می‌کند و همه ما در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

جنگ روانی دشمن برای اختلال در عزاداری حسینی

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس هم این هفته گفت که پیش ثبت نام انتخابات فرصت کافی برای تحقیق و بررسی هیأت‌های اجرایی و نظارت و رسیدگی به شکایات است که تاحدود زیادی می‌تواند به برگزاری یک انتخابات سالم کمک کند.

وی ادامه داد: برای مردم انقلابی و آگاهمان هم پیش ثبت نام انتخابات فرصت مناسبی است تا با تحقیق و رصد بیشتر اوضاع و رفتارهای داوطلبان، برای انتخابات حداکثری و انتخاب هوشمندانه آماده شوند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان یزیدی در محرم امسال، از ملت امام حسین(علیه السلام) سیلی محکمی خوردند، اظهار داشت: دشمن در جنگ روانی که برای اختلال در مراسم عزاداری حسینی به راه انداخته بود با برگزاری پر شور ترین سوگواری ها برای سید الشهدا «ع» شکست مفتضحانه ای خورد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: راه اندازی کارزار تحریم محرم، سیاه نپوشید، نذری ندهید، ترور و تخریب و انفجار در برخی از تجمعات، کشف حجاب، رقص، آتش زدن پرچم عزا در جلوی مساجد و تکایا در برخی از نقاط دسیسه و توطئه به راه انداخت که با حضور معنا دار توام با بصیرت مردم خنثی شد.

از اهمیت انتخابات تا بزرگداشت روز خبرنگار در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های تهران

حسینی ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و تقدیر از فعالیت اثر بخش اصحاب رسانه اظهار داشت: اصحاب رسانه در شهرستان با تلاش‌های فراوان خود هم مطالبات و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند و هم اقداماتی را که مسئولین انجام می‌دهند را به مردم اطلاع رسانی می‌کنند و امیدواریم که مسئولین این عزیزان را حمایت بیشتری کنند تا این رسالت خود که خدمت به مردم و انقلاب است را به خوبی انجام بدهند.

وی به خبرنگاران توصیه کرد: پرهیز از عادات غلط رسانه‌ها، انتشار حرف‌های نادرستِ غفلت‌زایِ از دشمن، شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی، کدر کردن فضا به نام شفافیت، پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی مخصوصاً در این فضای مجازی‌ای که در اختیار است و پرهیز از اتهام‌زنی و اشاعه آن پیش از اثبات جرم و عیب‌جوییِ بی‌منطق و اتهام‌زنی به نام نقد را خبرنگاران سرلوحه امور خود قرار بدهند.

حسینی با اشاره به مشکل مهم و خطرناک گاز مجتمع هسا در پردیس اظهار داشت: لوله های گاز دراین مجتمع پوسیده و شاهد نشتی گاز هستیم که منجر به اقدام و اخطار به قطع گاز و سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان شد که با مطالبه گری و پی گیری گاز ۲۶۰ واحد وصل شده اما ۴۰۰ واحد هنوز مشکل گاز دارند که باید در اسرع وقت توسط مسئولان وضعیت گاز این مجتع اصلاح شود.

وی گفت: ساکنان این مجتمع در سختی و فشار مشکل گاز هستند، هزینه اصلاح لوله ها در حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون برای هر واحد اعلام شده در حالیکه پیش از این مردم هزینه را پرداخت کردند و عدم نظارت و سهل انگاری دستگاه مربوطه مشکل را به وجود آورده که باید پاسخگو باشد.

دولت سیزدهم پای حذف امضاهای طلایی ایستاده است

امام جمعه موقت شهرری هم در آستانه دومین سالگرد تنفیذ حکم آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور از نکات مثبت دولت گفت و تصریح کرد: دولت مردمی پای سیستمی سازی و حذف امضاهای طلایی ایستاده‌است.

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی گفت: آیت الله رئیسی هر ۲۰ روز یکبار در جلسه شورای مسکن شرکت می کند و با عزمی جدی می خواهد مشکل مسکن را در این مملکت رفع کند و انشالله این مشکل حل می شود.

وی افزود: از یاد نبریم که شفاف سازی و مبارزه با فساد در دولت سیزدهم همواره مطرح بوده و این یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی آمده است که جامعه را یکدست و شفاف کنند اما مهم این است که برغم وجود فساد در جامعه عزم مسئولان بر مبارزه بر فساد است.

خطیب نماز جمعه ری همچنین با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار و اهمیت تبلیغات در جنگ نرم گفت: باید از هنر در تبلیغات استفاده کرد چراکه جهاد علیه دشمن فقط حضور در جبهه و جنگ رو در رو نیست؛ تبلیغات در پشت جبهه هم بسیار است.

وی افزود: متاسفانه تبلیغات در کشور ما شرایط خوبی ندارد و رهبری فرمودند در تبلیغات باید هنر بکار گرفته شود؛ شما ببینید دشمن با استفاده از زبان هنر در تبلیغات چگونه می خواهد نظام اسلامی را از بین ببرد.

ابراهیمی این را هم گفت: یکی از عوامل بسیار موثری که به تبیین و معرفی راه و مرام شهدا کمک می‌کند، بحث تبلیغ است.

از اهمیت انتخابات تا بزرگداشت روز خبرنگار در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های تهران

به گفته وی، امروزه می بینیم که دشمن با هزینه‌های بسیار زیاد، مشغول تبلیغ علیه آرمان‌های مقدس نظام اسلامی و شهدای این کشور است؛ نمونه بارز این این موضوع، تیراندازی و عملیات مسلحانه اعضای گروهک تروریستی داعش بود که در رسانه‌های غربی طوری بازتاب داده شد که می گفتند این عملیات کار خود حکومت بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین موضوعاتی که دشمن در حال گسترش آن در اذهان مردم است، بحث ناکارآمدی نظام است و برای این موضوع کوچک ترین مسائل را طوری بازتاب می دهند که مردم را به شک می اندازند که باید به این نکات توجه جدی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha