۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85188958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

لاوروف: غرب فرمولی با تضمین حقوق اقلیت روس‌زبان اوکراین ارائه کند

مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه از هر گونه تلاش برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در موضوع اوکراین استقبال می‌کنیم، گفت: پیشنهادها برای صلح باید حقوق روس‌زبانان ساکن کشور اوکراین را تضمین کند و غرب باید فرمولی با این ویژگی ارائه کند.

سرگئی لاوروف که سخنانش در پاسخ به سوال نشریه «فارن افرز بین المللی» که روز جمعه در سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده است، در ادامه گفت: واضح است که عدالت در صورتی که حقوق اقلیت‌ها توسط همگان رعایت نشود، محقق نمی‌شود.
وی با بیان اینکه اوکراین، گزینه جایگزین دیگری جز احترام به حقوق اقلیت روس زبان ندارد، خاطرنشان کرد:‌ حقوق مردم در مناطقی که زبان مادری اکثریت جمعیت،‌ زبان روسی است باید محترم شمرده شود.
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه از سکوت واشنگتن، لندن و پاریس و مجامع بین‌المللی درباره مواضع حکومت اوکراین انتقاد کرد و گفت: کی‌یف در مواضع تکراری گفته است که ما شبه جزیره کریمه، دونباس و دیگر سرزمین‌هایمان را بازپس خواهیم گرفت و هر چیز روسی را در آنجا نابود خواهیم کرد.
وی این اظهارات مقامات اوکراین را به عنوان تهدیدهای نئونازی توصیف کرد و گفت:‌ در پیشنهادها درباره حل و فصل موضوع اوکراین، درباره این مواضع کی‌یف سکوت می‌شود.
لاوروف با ابراز تأسف از اینکه حکومت اوکراین به صورت آشکار، وعده نابودی روس‌زبان ها در این کشور را می‌دهد، خاطرنشان کرد: چرا غرب که برای پیروزی اوکراین از اعطای پول و اسلحه دریغ نمی‌کند، چرا فرمول دیگری را که تضمین کننده حقوق روس‌ها و سایر اقلیت‌ها در کشور اوکراین است را ارائه نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha