۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۶:۱۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85189174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تازه ترین نظرسنجی حاکی از افزایش مخالفان نتانیاهو است

تهران - ایرنا - نتایج تازه ترین نظرسنجی توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می دهد که محبوبیت بنیامین نتانیاهو و احزاب ائتلافی کابینه وی همچنان در حال کاهش است و بنی گانتس وزیر جنگ اسبق این رژیم از موقعیت بهتری برای احراز مقام نخست وزیری برخودار است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، روزنامه "معاریو" چاپ سرزمین‌های اشغالی نوشت که احزاب تشکیل دهنده کابینه ائتلافی کنونی نتانیاهو دو کرسی دیگر را از دست داده تا تنها ۵۳ کرسی را در اختیار داشته باشند، درحالی که احزاب مخالف ۶۷ کرسی را کسب خواهند کرد.

این نظر سنجی نشان می دهد که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو حائز ۲۷ کرسی خواهد شد، درحالی که حزب "اردوگاه ملی" به ریاست گانتس ۳۰ کرسی کسب می‌کند.

همچنین گانتس از نظر شرکت کنندگان برای احراز مقام نخست وزیری رژیم صهیونیستی از نتانیاهو پیشی گرفته، بطوری که توانسته حمایت ۴۷ درصد از آنها را در نظرسنجی به خود اختصاص دهد، درحالی که ۳۷ درصد دیگر رأی دهندگان نتانیاهو را شخصیت بهتر برای مقام اجرایی رژیم صهیونیستی دانسته‌اند.

در سرزمین‌های اشغالی حزبی می‌تواند تشکیل کابینه دهد و نخست وزیر از میان آن انتخاب می‌شود که بتواند از مجموع ۱۲۰ کرسی، ۶۱ کرسی را به دست آورد، با این احتساب در صورت برگزاری انتخابات کنست، احزاب مخالف کابینه کنونی نتانیاهو به تنهایی موفق خواهند شد تشکیل کابینه دهند.

کاهش محبوبیت نتانیاهو به دنبال طرح جنجالی اصلاح قانون قضایی که در سرزمین‌های اشغالی به کودتای بی‌بی شهرت یافته است، صورت می‌گیرد.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هفته گذشته (۲ مردادماه) با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha