۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85189276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت نام هزار و ۷۰۰ زائر خراسان‌شمالی برای سفر اربعین‌ حسینی قطعی شد

بجنورد- ایرنا- جانشین مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۷۰۰ نفر از اهالی استان با پرداخت حق بیمه و تکمیل فرم های مربوطه ثبت نام خود در سامانه سماح برای اعزام به کربلا در ایام اربعین حسینی قطعی کردند.

رضا فیروزه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافتی از آغاز نام نویسی زائران اربعین تاکنون ۲ هزار و ۸۶۷ نفر از خراسان شمالی به صورت مقدماتی با مراجعه به سامانه سماح این سازمان برای اعزام به کربلا در ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند.

وی گفت: متقاضیان برای سفر اربعین حسینی گرچه به صورت مقدماتی با مراجعه به سامانه سماح ثبت نام می کنند اما برای قطعی شدن باید حق بیمه را پرداخت و فرم های مربوطه را تکمیل کنند.

فیروزه ادامه داد: از نظر ما زمانی ثبت نام زائران عازم اربعین کامل و شامل دریافت مزایای بیمه می شود که متقاضیان عازم سفر مراحل نام نویسی را به درستی انجام داده و بیمه خود را انتخاب کرده باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان ثبت نام در سامانه سماح را به روز آخر موکول نکنند، گفت: مردم می توانند با ورود به این سامانه به صورت ۲۴ ساعت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و اکنون هیچگونه محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه سماح اعلام نشده است.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان شمالی یادآور شد: در سفر اربعین سال گذشته ۲۵ هزار و ۱۱۰ نفر از خراسان شمالی برای اعزام به کربلا در سامانه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ثبت نام ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر قطعی شده بود.

به گزارش ایرنا، زائران برای حضور در پیاده روی اربعین باید در سامانه «سماح» به نشانی اینترنتی https://samah.haj.ir ثبت نام کنند که ورود به این سامانه بسیار آسان و با استفاده از تلفن همراه و رایانه خانگی قابل انجام است.

بنابر اعلام رییس ستاد مرکزی اربعین، زائران اربعین باید عملیات بیمه خود را انجام دهند تا ثبت‌نام آن‌ها در این سامانه قطعی شود.

تعداد دفاتر زیارتی خراسان شمالی ۲۴ مورد است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha