۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 85189298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات سوری: چین می تواند الگوی خوبی برای توسعه کشورهای عربی باشد

تهران-یرنا- پرفسور«ایاد زوکار» دیپلمات سوری با اشاره به روند سریع توسعه چین در چند سال اخیردر زمینه های مختلف، از سران کشور های عربی خواست چین را الگوی خود برای دستیابی به توسعه قرار دهند.

به گزارش روز شنبه ایرنا ،پرفسور«ایاد زوکار» استاد دانشگاه و دیپلمات سوری در مصاحبه با روزنامه گلوبال تایمز،گفت: چین با ارائه طرح ابتکاری «کمربند-راه» تجربه های خود را در دهه های گذشته در زمینه تولید انرژی های پاک، فقر زدایی، گردشگری و... با کشورهای مختلف به اشتراک گذشته که کشورهای عربی می توانند برای توسعه اقتصاد و زیر ساخت خود از تجربه های چین استفاده بهینه کند.

ایاد زوکار با اشاره به اظهارات «شی جین پینگ» رئیس جمهورچین در اولین اجلاس سران چین و کشورهای عربی در دسامبر ۲۰۲۲ ، تاکید کرد : چین و کشورهای عربی می توانند تلاش های بیشتری برای ارتقای مبادلات در جنبه های مختلف انجام دهند.

رئیس جمهورچین در اولین نشست سران چین و کشورهای عربی ۲۰۲۲ اظهار کرده بود که چین و کشورهای عربی تبادلات و همکاری ها را افزایش دهند و پایه محکمی برای اینده ای مشترک بر اساس درک متقابل، احترام و همکاری بسازید.

این دیپلمات سوری گفت: کشور های عربی می تواند در توسعه زیر ساخت کشورهای خود، فناوری های نوین ،اقتصاد و سرمایه گذاری چین را به عنوان مرجع تلقی کنند.

زوکار گفت : تجربه چین در فقرزدایی و توسعه روستایی می تواند تجارب ارزشمندی را برای کشورهای عربی که با چالش های مشابه روبرو هستند ارائه دهد.

وی افزود : با مطالعه راهبردهای چین در کاهش فقر، توسعه زیرساخت های روستایی و برنامه های رفاه اجتماعی، کشورهای عربی می توانند رویکردهای موثری برای ارتقای جوامع حاشیه نشین و ترویج رشد فراگیر بررسی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha