۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85189320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حریدی ها نتانیاهو را به انحلال کابینه تهدید کردند

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85189320
حریدی ها نتانیاهو را به انحلال کابینه تهدید کردند

تهران- ایرنا- جریان دینی حریدی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تهدید به خروج از کابینه و انحلال آن کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه صهیونیستی «کان»، جریان دینی «حریدی» به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار دادند که عدم تصویب قانون خدمت وظیفه در دوره زمستانی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که آن ها را از انجام خدمت نظامی معاف می کند، منجر به انحلال کابینه صهیونیستی خواهد شد.

این شبکه صهیونیستی افزود که احزاب دینی تا ۱۰ اکتبر(۱۸ مهرماه) به نتانیاهو مهلت داده اند و «ماغور» خاخام بزرگ آن ها از طریق اعضای کنست، پیامی تهدیدآمیز به نخست وزیر فرستاده و گفته که بدون تصویب قانون خدمت، کابینه صهیونیستی حق ندارد، وجود داشته باشد.

حریدی ها به دنبال تصویب قانونی هستند که دانشجویان مراکز دینی را از خدمت وظیفه معاف کند و آموزش های دینی معادل با انجام خدمت باشد.

آن ها به دنبال تصویب این قانون در قرائت سه گانه هستند تا در آغاز دوره زمستانی کنست اجرایی شود.

کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد راه حل است اما حریدی ها مخالف موقتی بودن این قانون هستند.

بر اساس این گزارش، قرار است تا دو هفته دیگر برای بررسی پیش نویس این قانون جلسه ای تشکیل شود.

پیش از این رییس پیشین اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت که این جنگ پیروز نخواهد داشت.

«تامیر هایمن» در این باره تأکید کرد: اسرائیل وارد نبردی شده (اختلافات داخلی) که هیچ یک از طرف ها در آن پیروز نخواهند بود.

سخنان این فرمانده نظامی صهیونیست همزمان با آن بیان شد که نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که ۵۶ درصد صهیونیست‌ها، نگران آغاز یک جنگ داخلی هستند.

پیش از این «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد از تلاش کابینه صهیونیستی برای تصویب قانون جدید خدمت سربازی، گفت که تصویب این قانون به معنای پایان ارتش است.

این طرح توسط «بزالل اسموتریج» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و نیز «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم پیشنهاد شده و بر اساس آن، به پیشنهاد اسموتریج پیروان جریان حریدی از سن ۲۱ سالگی و به پیشنهاد وزیر جنگ از سن ۲۳ سالگی از انجام خدمت وظیفه معاف می‌شوند، این در حالی است که این سن در حال حاضر ۲۶ سال است.

در همین حال، روزنامه عبری زبان هاآرتص پیشتر گزارش داد که این نگرانی در ائتلاف حاکم وجود دارد که به دلیل اصلاح قانون خدمت وظیفه، این ائتلاف از هم پاشیده شود.

این روزنامه افزود که تصمیم احتمالی دیوان عالی برای لغو این اصلاحیه ممکن است احزاب افراطی ارتدوکس را مجبور به خروج از کابینه کند که منجر به سقوط آن می‌شود.

یهودیان حریدی تا اواسط بیست سالگی آموزش‌های دینی می‌بینند و پیوستن آنها به ارتش رژیم صهیونیستی بعد از سن ۲۳ سالگی است و به این معنی است که آنها دیگر عملا خدمت وظیفه را انجام نخواهند داد.

یهودیان حریدی با خدمت وظیفه اعضای خود که به تحصیل تورات مشغولند، مخالف هستند؛ در حالی که گروه‌های دیگر معتقدند که خدمت وظیفه برای همه صهیونیست‌ها الزامی است و بایستی برابری صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha