۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 85189328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیگیری میدانی مطالبات مردم مازندران از دستور تا اجرا

ساری- ایرنا- «ارتباط مستقیم با مردم» از مهم‌ترین وعده‌ها و شعارهای آیت‌الله رئیسی در انتخابات سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری بود که در ۲ سال اخیر این انگاره در مازندران به گفته مردم و کارشناسان با حضور میدانی مسوولان و مقام عالی دولت در مناطق محروم و روستاهای استان محقق شده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، رهبر معظم انقلاب، هشتم شهریور سال گذشته در دیدار با مسوولان توصیه هایی را مطرح کردند که مهمترین بخش آن توصیه مدیران به رفتن به میان مردم بود.

ایشان در این بخشی از سخنان خود فرمودند:" بروید با مردم روبه‌رو بشوید، حرف مردم را بشنوید، حلم به خرج بدهید. گاهی انسان خسته می‌شود ــ این جزو تجربه‌های خود بنده هم هست ــ گاهی انسان واقعا خسته می‌شود اما تحمل کنید، صبر کنید.

این حضور بی‌واسطه و پرحجم آقای رئیس‌جمهور در میان مردم خیلی برکات دارد، آثار خیلی خوبی دارد؛ همچنین مسوولان دیگر دولت.

البته شما [دولتتان را] می‌گویید «دولت مردمی»؛ دولت مردمی فقط به این نیست که بروید میان مردم؛ این کار لازم است اما کافی نیست؛ باید بتوانید مشارکت مردم را در کارهای گوناگون و بخشهای گوناگون جلب کنید".

این رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دولت سیزدهم سرلوحه کار دولت سیزدهم قرار گرفت و حضور در میان مردم به کار روزمره مدیران تبدیل شد.

پیگیری میدانی مطالبات مردم مازندران از دستور تا اجرا

در این پیوند آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از آنکه در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ردای ریاست جمهوری را بر تن کرد، در همان مراسم تحلیف پس از ادای سوگند، گفت: "مردم می‌خواهند که با رفع تنگناها و معیشت؛ سفره آنها را بهبود ببخشیم و نشاط ملی و شور اجتماعی را در جامعه بگسترانیم. دولت برخاسته از اراده ملت، برای تامین منافع مردم و اجرای عدالت، خواهد ایستاد و در این مسیر، خستگی ناپذیر، به پیش خواهد رفت. "
آیت الله رئیسی و مسوولان ارشد استان مازندران نشان دادند که اجرای عدالت نیازمند حضور میدانی است و در همین راستا در همین۲۴ ماه گذشته، رئیس جمهور اولویت دولت خود را به سفر های استانی اختصاص داده است.
دولت سیزدهم از آغاز کار خود تاکنون تمامی استانها را از نزدیک بازدید کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته است و با رصد دقیق مشکلات استان ها، بی وقفه سعی کرده تا در راستای ایجاد یک زندگی پر از نشاط برای مردم گام بردارند.

انگاره این سفرهای استانی رئیس جمهور در سفرهای شهرستانی مسوولان ارشد استان هم مشهود است و سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در ماه های گذشته در کنار سفرهای بی شمار غیر رسمی، تاکنون به ۱۳ شهرستان استان به صورت رسمی به منظور دیدار با اقشار جامعه و همچنین گره گشایی از مشکلات آحاد مردم سفر کرده است.
در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی می‌کنند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری با حضور استاندار ارائه می‌نمایند تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

پیگیری میدانی مطالبات مردم مازندران از دستور تا اجرا

استاندار مازندران از ابتدای حضور خود در استان، حضور میدانی در میان مردم را به همه کارهای دیگر اولویت داده، چون به گفته خودش" ثمره حضور در میدان، شناخت مشکلات از زبان مردم است".

حسینی پور امروز شنبه مهمان مردم مناطق محروم روستاهای آمل است و مشکلات چند بُعدی هفت روستای بالاکوه آمل در مناطق ییلاقی و بالادست آمل با حضور وی در مسیر گره گشایی قرار گرفت.

روستاهای اندوار، نشل، آفنه سر، تیران شیرکلا، مریجان، خرم و بزرودشت هفت روستای بالاکوه آمل است که مشکلات این روستاها با حضور دهیار و شورای ها و جمعی از معتمدین محل با حضور استاندار مازندران، معاونین و برخی از مدیران کل واکاوی و در مسیر گره گشایی قرار گرفت.

این روستاهای ییلاقی آمل که دامدار می باشند حدود ۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این روستاها وجود دارد.

عمده مشکلات اهالی این روستاها جاده های پرخطر و فاقد آسفالت، ضعف ولتاژ برق، عدم آنتن دهی تلفن همراه و شبکه استانی طبرستان، نبود پایگاه اورژانس ۱۱۵ و همچنین مشکل تامین نهاده های دامی برای حیوانات از جمله مشکلات مطرح شده بود که اهالی این هفت روستا در نشست با استاندار مازندران مطرح کردند.

پیگیری میدانی مطالبات مردم مازندران از دستور تا اجرا

توسعه متوازن روستاها مد نظر است

فرماندار آمل در این نشست بیان کرد: دولت مردمی سیزدهم نگاه ویژه ای به رفع محرومیت دارد و برای نخستین بار بعد از انقلاب اسلامی برای حل مشکلات اهالی این چند روستا استاندار مازندران و مدیران ارشد استان در این منطقه حضور یافتند.

ذات الله زارعی بیان کرد: توسعه متوازن روستاها در اولویت مهم برنامه ریزی باید باشد لذا توسعه یک بعدی برای روستا ها گره گشا نیست و همه جوانب را باید در نظر گرفت.

وی افزود: عمده ترین مشکل این چند روستای بالاکوه آمل در حوزه راه مواصلاتی می باشد که امیدواریم با حضور استاندار مازندران بهسازی و آسفالت راه این مسیر انجام شود که این امر زمینه اشتغال پایدار و توسعه متوازن را فراهم می کنند.

راه مواصلاتی هفت روستای بالاکوه آسفالت می شود

استاندار مازندران در ادامه این نشست در آمل بیان کرد: بهسازی و آسفالت این هفت روستای بالاکوه آمل انجام خواهد شد.

سیدمحمود حسینی پور افزود: ظرف مدت یک ماه دیگر بهسازی و زیرسازی این جاده ها انجام و آسفالت آن هم با انعقاد قرار دادی که بسته شد انجام خواهد شد.

پیگیری میدانی مطالبات مردم مازندران از دستور تا اجرا

احداث پایگاه فرود بالگرد یک ضرورت

این مقام عالی دولت در استان بیان کرد: با توجه به گزارش های ارائه شده برخی از بیماران که دچار عارضه های مغزی یا قلبی شده اند برای ارائه خدمات پزشکی دچار مشکل می باشند که احداث پایگاه فراز و فرود بالگرد در این منطقه یک ضرورت فوری می باشد که باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر اهالی این منطقه بومی و دامدار می باشد تامین نهاده های دامی از سوی جهاد کشاورزی برای این دامداران باید در اولویت قرار بگیرد.

وی گفت: اگر خواهان رونق تولید و اشتغال در روستاها می باشیم باید زیرساخت های لازم و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

استاندار مازندران در این جلسه به اهالی منطقه اظهار داشت: به ریز تمامی مشکلات و راهکارها را مشخص و با حضور در استانداری همه این موارد را رسیدگی خواهیم کرد.

شهرستان آمل ۴۱۰ هزار نفری جمعیت دارد.

پیگیری میدانی مطالبات مردم مازندران از دستور تا اجرا

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha