ضرب‌الاجل ۲ ماهه استاندار خراسان‌شمالی برای جانمایی قطعه اصحاب شهدا

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دستگاه های مربوطه از جمله شهرداری ها و فرمانداری ها تا ۲ ماه دیگر برای جانمایی قطعه اصحاب شهدا تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: جانبازان و خانواده های شهدا و ایثارگران درد و رنج های زیادی را تاکنون متحمل شده اند و باید از دغدغه های آنها کاسته شود.

وی تصریح کرد: مشکلات جانمایی قطعه اصحاب شهدا در سطح استان بررسی شود و کار به سرعت شکل گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: در این راستا دستگاه های متولی منتظر نامه و یا اعتبار نباشند چرا که تمامی ما مدیون خون شهدا هستیم و باید مسوولان پای کار باشند تا این مشکل نیز هرچه سریعتر حل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از تهاجم فرهنگی جلوگیری می شود بیان کرد: شهدا با نثار جان شیرین خود عزت و سرافرازی را برای ما به ارمغان آوردند و از ما انتظار است راه آنان را ادامه دهیم.

حسین نژاد به برگزاری کنگره شهدا اشاره کرد و گفت: این کنگره ملی است بنابراین باید از تمامی ظرفیت ها استفاده شود و مدیران از محل اعتبارات فرهنگی در این امر مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل بنیاد شهید استان شرح وظایفی را برای هر دستگاه ها ارایه دهد و دستگاه های اجرایی نیز طرح های فاخری را تولید کنند تا در زمره عملکرد آنها برای الگوی فرهنگ ایثار و شهادت قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه به مصوبات اجرایی نشده این حوزه اشاره کرد و گفت: قطعه اصحاب شهدا، واگذاری زمین به صورت ویلایی به جامعه ایثارگران، تحویل گلزارهای شهدا به شهرداری ها برای بازسازی، مرمت و نگهداری و پایان ساماندهی گلزارهای شهدا از مصوبات اجرایی نشده است.

قاسم محمدزاده با بیان اینکه بیش از یک سال از تاریخ ابلاغ مصوبات فوق می گذرد، خاطرنشان کرد: اقدامات خاصی تا کنون انجام نشده هر چند هم ضرب الاجل هایی هم صورت گرفته اما باز هم اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی، لزوم اجرایی شدن مصوبات گذشته را نیازمند اقدام انقلابی دانست.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha