خبرنگاران در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی سهیم هستند

یزد- ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در ترویج، مشارکت و ترغیب مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی نقش مهمی دارند و در این حوزه سهیم هستند.

به گزارش ایرنا "کمال کریمی" در آستانه روز خبرنگار (۱۷ مردادماه)، روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد ضمن تبریک به خبرنگاران این رسانه افزود: همگان باید در حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی تلاش کنند و رسانه ها بعنوان بازوی اطلاع رسانی در نهادینه کردن این فرهنگ نقش بسزایی دارند.

وی اظهار کرد: مشارکت مردم و جوامع محلی در طرح های منابع طبیعی نسبت به سالهای قبل افزایش پیدا کرده و شهروندان به صورت خودجوش در حوزه نهالکاری و حفاظت از عرصه های طبیعی ورود کردند که این بیانگر این است که رسانه ها در امر فرهنگ سازی وظیفه ذاتی خود را درست اجرا کردند.

کریمی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند گفت: اصحاب رسانه باید اخبار و اطلاعات دستگاهها را به مردم انتقال دهند .

وی گفت: ۱۷ مردادماه روز خبرنگار نامگذاری شده بر خود لازم دانستیم که با حضور در مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی از تلاش و زحمات خبرنگاران این مجموعه سپاس و قدردانی داشته باشیم.

کریمی تصریح کرد: مجموعه ایرنا استان نقش موثری در انعکاس خوب و سریع اخبار این اداره کل داشته است چرا که خبرنگاران متولی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق به جامعه هستند.

راهبری افکار عمومی در امید آفرینی جامعه

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد هم با اشاره به نقش خبرنگاران در انعکاس اخبار و اطلاعات گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهمی در راهبری افکار عمومی و امیدآفرینی در جامعه برعهده دارند.

حجت الاسلام مقداد زارعی افزود: اصحاب رسانه در شرایط کنونی وظیفه‌ سنگین و دشواری در جهت افشاگری توطئه‌های دشمنان بر دوش دارند که باید به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی اضافه کرد: در مواقعی خبرنگاران به خاطر عشق و علاقه به حرفه خود و انعکاس واقعیت ها جان خود را به خطر می اندازند که جای قدردانی دارد.

رییس اداره اموزش و ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان یزد هم با گرامیداشت روز خبرنگار افزود: نقش اصحاب رسانه در انعکاس اطلاعات برکسی پوشیده نیست.

شهروندان، همیار طبیعت باشند

سید حسین موسوی نیا در ادامه به فعالیت ها و اقدامات بخش ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به امکانات محدود ، در این حوزه اقدامات موثری انجام شده که شاهد مشارکت مردم در مبحخث مختلف در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی هستیم.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی سرمایه ملی است بنابراین همه شهروندان باید همیار طبیعت باشند.

در این بازدید از با اهدای لوح از خبرنگاران خبرگزاری ایرنا مرکز یزد تجلیل شد.

به ابتکار استانداری یزد و به مناسبت روز خبرنگار ، ۲۱ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به نمایندگی از استاندار در دفاتر رسانه‌ها حضور خواهند یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha