تدارک شهرداری تهران برای برپایی آیین پیاده‌روی اربعین/اجرای پویش‌های فرهنگی

تهران - ایرنا - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری پویش‌های فرهنگی همزمان با برگزاری آیین اربعین حسینی با شعار «زندگی حسینی» به عنوان کار مشترک شهرداری تهران و نهادهای فرهنگی کشور خبر داد.

محمدامین توکلی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تمهیدات ستاد اربعین حسینی برای امسال، اظهار داشت: ستاد اربعین حسینی با رویکرد ارای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دو سال است که به دستور شهردار تهران در این معاونت تشکیل می‌شود و تلاش شهرداری تهران این است که به غیر از خدماتی که در گذشته ارائه می‌شد، امسال خدمات جدیدی به زائران اربعین ارائه شود.

وی ادامه داد: پایه خدماتی که از گذشته شهرداری تهران انجام داده در مرزها بوده است اما امسال با توجه به استقبالی که در درون شهرداری بین شهرداران، واحدها، شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران بوده است، خدمات‌دهی در شهرهای مقدس نجف و کربلا گسترده‌تر شده است.

توکلی زاده اضافه کرد: تلاش می‌کنیم انگیزه عمومی و مردمی برای خدمت‌رسانی در اربعین به سمت نیازهای اصلی اربعین برود و جلسات موکب داران در هر منطقه شهرداری تهران برگزار می‌شود تا هم موضوعات اربعین امسال انتقال داده شود و هم مشکلات را بشنوند و با همفکری و جذب نذورات و خیرات اربعین، فکر نویی را جلو ببرند.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جلساتی با همه موکب‌داران نیز در معاونت برگزار و موضوع خدمتگزاری شهرداری تهران در این جلسه تشریح و سعی می‌شود از توان مردمی در کنار توان شهرداری برای انجام وظایف مطلوب‌تر بهره گرفته شود.

تدارک شهرداری تهران برای برپایی آیین پیاده‌روی اربعین/اجرای پویش‌های فرهنگی

توکلی زاده با اشاره به موضوع حمل و نقل در اربعین حسینی، تاکید کرد: حمل نقل اربعین از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و برخی کلان شهرها از جمله مشهد، اصفهان، شیراز و کرج پیگیری می‌شود و طبق توافقی که شهرداری تهران با مقامات عراقی داشتند، مقرر شد که مسیرها و سهم ما و چگونگی تعامل با مجموعه حمل و نقل عراق، مشخص باشد که با نظم بهتری نسبت به سال‌های گذشته خدمات‌دهی داشته باشیم.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، خدمات شهری در اربعین سال‌های گذشته در همه مرزها و قرارگاه‌ها در اعتاب مقدسه ارائه می‌شد اما امسال به دنبال کیفیت بخشی به این خدمات هستیم و حضور پاکبانان به عنوان خادم و تیم‌های سلامت و پزشکی و آتش‌نشانان را خواهیم داشت همچنین برخی لوازم نظافت نیز بین موکب‌داران توزیع می‌شود تا امسال اربعین بهتری را تجربه کنیم.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در اربعین امسال که با رویکرد فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود، پویش‌های فرهنگی نیز برگزار خواهد شد، افزود: پویش فرهنگی در سال گذشته با شعار «سلام یا مهدی» برگزار شد و امسال با موضوع «زندگی حسینی» برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری این پویش فعالیت جبهه‌ای و مشترک شهرداری تهران و مجموعه‌های فرهنگی کشور از جمله صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی است تا اقدام فرهنگی منسجم در اربعین امسال ثبت شود.

آیین پیاده‌روی اربعین یا راهپیمایی اربعین از آیین‌های شیعی است که هر ساله با استقبال شیعیان جهان و به ویژه شیعیان ایران برگزار می شود؛ شیعیان در این آیین مذهبی از نقاط مختلف عراق به‌طرف شهر کربلا و مضجع شریف امام حسین (ع) حرکت می‌کنند؛ بر اساس اعلام کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، پیاده روی اربعین امسال از اول ماه صفر (۲۷ مرداد) آغاز و تا ۲۵ صفر (۲۰ شهریور) ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha