۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85189452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موافقت با ۱۲۳ استعلام زیست‌محیطی در کاشان

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبر: 85189452
موافقت با ۱۲۳ استعلام زیست‌محیطی در کاشان

کاشان _ ایرنا _ رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: از مجموع ۱۲۹ استعلام استقرار زیست‌محیطی واحدهای تولیدی و خدماتی این شهرستان در سال جاری با ۱۲۳ مورد موافقت شده است.

الهیار دولتخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با ۶ مورد استعلام با توجه به مغایرت با ضوابط و استاندارد های زیست محیطی مخالفت شده است.
وی اظهار کرد: این تعداد مجوز زیست‌محیطی (استقرار و بهره‌برداری) برای واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و مهمترین هدف آن حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره‌مندی صحیح و مستمر از آن است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان در ادامه بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور حمایت از تولید در کمترین زمان ممکن به استعلام درخواست کنندگان رسیدگی می‌کند و پاسخ‌های لازم ارایه می‌شود.

دولتخواه گفت: در صدور مجوزهای زیست‌محیطی، شروطی از قبیل ایجاد فضای سبز به میزان ۱۰ درصد از کل مساحت زمین جهت شهرک‌های صنعتی و ایجاد تمهیدات لازم در راستای رسیدن به استانداردهای زیست‌محیطی در زمینه آلاینده‌های مختلف آب، هوا، خاک و صوت و همچنین رعایت ضوابط و مقررات زیست‌محیطی مد نظر است.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان مخالف توسعه نیست اما انتظار است که واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار تولید به تعهدات زیست‌محیطی نیز توجه ویژه داشته باشند.
وی اظهار کرد: سه واحد خانه‌های محیط زیست از سال گذشته تاکنون در شهرستان کاشان راه اندازی شده است. آموزش و افزایش سطح دانش محیط زیستی عمومی، اجرای فعالیت‌های مشارکت‌محور، جلب مشارکت خیران و ترویج فرهنگ وقف محیط زیستی، توسعه کمی و کیفی تشکل‌های مردم‌نهاد، ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و بهره‌گیری از مشاوره و نظرات کارشناسی فعالان و صاحبنظران از مهمترین رسالت خانه‌های محیط زیست است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha