نماینده ولی فقیه در استان سمنان: تشکل‌های ایثارگری به ابزار جریان‌های سیاسی تبدیل نشوند

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: تشکل‌های ایثارگری مراقب باشند، به ویژه در این سال انتخابات، به ابزار جریان‌های سیاسی تبدیل نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز شنبه در دیدار با جمعی از فعالان جامعه ایثارگری سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، تاکید کرد: با توجه به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری مراقب باشند در مسائل سیاسی یا انتخاباتی به عنوان ابزار قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه نباید از جنبه معنوی امور مربوط به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران غفلت شود، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جوانان امروز اگر از جوانان دفاع مقدس بیشتر نباشند کمتر هم نیستند که مصادیق آن در شهدای والامقام مدافع حرم قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این‌که انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان ضروری است، خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است و همگان باید به این امر توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: تشکل‌های ایثارگری به ابزار جریان‌های سیاسی تبدیل نشوند

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با تقدیر از تلاش‌های مسئولان جامعه ایثارگری سمنان در بخش‌های مختلف، گفت: پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران نقشی بی‌بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی دارند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه فقط خداوند متعال می‌تواند فداکاری خانواده معظم شهدا را جبران کند افزود: اگر بر روی ایثار و فداکاری شهدا و خانواده معظم شهدا و جانبازان قیمت بگذاریم به آنها اجحاف کرده‌ایم، چرا که ارزش فداکاری این عزیزان بی نهایت و غیرقابل توصیف است.

وی اضافه کرد: همه معتقدیم زندگی شامل بخش دنیوی و اخروی می‌شود، ضمن توجه به تامین نیازهای مادی ایثارگران و خانواده معظم شهدا، نباید از آثار اخروی این فداکاری‌ها غافل شویم.

به گفته وی، قوانین موجود برای حفظ عزت و کرامت خانواده معظم شهدا و ایثارگران مغتنم است و خانواده معظم شهدا و ایثارگران همچنان بر سر عهد خود هستند و از ولی فقیه، نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

انتقاد از آمارسازی‌های برخی مسئولان

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی با نقد از مواردی از ظاهرسازی و آمارسازی‌های برخی مسئولان گفت: برخی افراد از روز اول که در مسئولیت قرار می‌گیرند، موقعیت و منصب خود را پله می‌دانند و برای رسیدن به مرحله بعدی به آمارسازی، تصویرسازی و برخی اقدامات دیگر روی می‌آورند.

وی با یادآوری ایثار و فداکاری هزاران شهید، جانباز و آزاده در راه ارزش‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز نیز همچنان مورد عنایت و توجه شهدای والامقام انقلاب اسلامی قرار داریم و امداد ارواح طیبه شهدا همچنان شامل نظام، انقلاب و کشور می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان: تشکل‌های ایثارگری به ابزار جریان‌های سیاسی تبدیل نشوند

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی پیگیری اشکالات و نواقص موجود در کشور را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: در برخی موارد از ما سوال می‌شود که چرا در فلان قضیه سکوت میکنید، در حالی که آن موضوع مستمر در حال پیگیری است و لازم نیست همه مسائل بطور علنی مطرح شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نباید زحمات مدیرانی که در حال کار و تلاش هستند را نادیده گرفت، گفت: این درست است که باید از همه مدیران توقع داشت در حوزه کاری خود قوی و پرکار ظاهر شوند، اما این امر نباید باعث شود تلاش‌هایِ در حال انجام، تحت‌الشعاع برخی مسائل قرار بگیرد.

در ابتدای این دیدار نمایندگانی از تشکل آزادگان، تشکل فرزندان آفتاب، تشکل جانبازان ۷۰ درصد و موسسه فرشتگان تاریخ ساز و تشکل فرزندان شهدا، به شرح برنامه‌ها و دیدگاه‌ها و انتظارات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha