۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85189542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خرید تضمینی گندم در کردستان به ۸۰۰ هزار تن رسید

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبر: 85189542
خرید تضمینی گندم در کردستان به  ۸۰۰ هزار تن رسید

سنندج-ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل برداشت(۱۰ تیر) تا ۱۳ مرداد، ۸۰۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

جمال صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۱۱۹ هزار و ۹۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال ارزش ریالی گندم خریداری شده از کشاورزان استان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۵۷ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است، افزود: میانگین قیمت محاسبه شده برای هر کیلوگرم گندم خریداری شده از کشاورزان استان ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه ۸۲ مرکز خرید گندم تضمینی در استان فعال است، بیان کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در استان ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن است.

صالحی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته براساس سامانه سیفا، ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی اعلام کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان به ترتیب مربوط به شهرستان های بیجار با ۲۰۴ هزار و ۷۹۶ تن، سقز با ۱۴۷ هزار و ۱۳۲ تن، قروه با ۱۳۵ هزار و ۵۸ تن و دهگلان با ۱۳۳ هزار و ۵۱۱ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: میزان گندم خریداری شده در شهرستان های دیواندره ۹۲ هزار و ۴۱۴ تن، کامیاران ۵۹ هزار و ۵۳۲ تن، سنندج ۱۵ هزار و ۲۰۵ تن، بانه پنج هزار و ۲۵۶ تن، مریوان ۳ هزار و ۹۶۲ تن و سروآباد هم ۲ هزار و ۷۰۰ تن است.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است. بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha