۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85189587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلان در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری رتبه هشتم کشور را دارد

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: گیلان طی ۲ سال اخیر رشد خوبی در این رشته داشته و جزو ۱۰ استان برتر کشور است و در ارزشیابی فدراسیون نیز در رتبه هشتم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، مازیار ناظمی روز شنبه در مجمع سالانه هیات اتومبیلرانی و موتورسواری گیلان در رشت اظهار کرد: عملکرد هیات گیلان مناسب و راضی کننده است و ۴۰ ورزشکار این استان در رشته های مختلف اتومبیلرانی و موتورسواری در مسابقات کشوری حضور یافتند و مقام های خوبی نیز کسب کردند.

وی افزود: گیلان از دیرباز پایگاه مناسبی برای رشته های اتومبیلرانی همچون آفرود و اسلالوم بوده و در رشته های موتوری نیز همچون کراس و ریس، قهرمان‌های خوبی را به کشور معرفی کرده است.

ناظمی ادامه داد: خوشبختانه دهکده المپیک اتومبیلرانی و موتورسواری گیلان نیز در حال شکل‌گیری است که این مجموعه پس از افتتاح می تواند مکان مناسبی برای پایگاه قهرمانی، استعدادیابی و همچنین ایجاد نشاط برای خانواده ها در شمال کشور باشد.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گیلان خاطرنشان کرد: پس از بهره برداری از این مجموعه یادشده خانوده ها می توانند علاوه بر حضور در رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری از سایر رشته‌ها همچون تیراندازی، دارت و دیگر رشته های مفرح بهره ببرند و یک روز ورزشی را با خانواده خود سپری کنند.

افتتاح پیست اتومبیلرانی و موتورسواری در دهه فجر

همچنین جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در این نشست اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود انتظار داریم که این پیست در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای پیشرفت رشته های اتومبیلرانی و موتورسواری این مکان را در اختیار هیات گیلان قرار دادیم که با راه اندازی و آغاز به کار این پیست، یکی از بهترین پیست‌های کشور را در اختیار خواهیم داشت.

جهانبخش بیان کرد: پس از راه اندازی و آغاز بکار این پیست، می توانیم مسابقات مهمی را در گیلان و در این مجموعه برگزار کنیم چون شرایط برای برگزاری رقابت‌های بسیار مهم داخلی و حتی بین‌المللی در این پیست مهیا خواهد بود.

۵۰۰ میلیارد ریال هزینه پیست اتومبیلرانی گیلان

امین احمدزاده رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به نحوه بهره برداری پیست اتومبیلرانی اظهار کرد: پیش بینی می شود که فاز نخست این مجموعه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و با کمک خیرین در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر افتتاح این پیست، استعدادیابی نوجوانان را نیز در دستور کار قرار دادیم تا پشتوانه سازی مناسبی در این هیات داشته باشیم و در رده‌های سنی مختلف، ورزشکار زبده داشته باشیم.

رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری گیلان بیان کرد: برای نخستین بار نیز با هماهنگی فدراسیون، دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری رشته‌های اتومبیلرانی و موتورسواری در استان برپا می‌شود ضمن اینکه با تعامل با فدراسیون، آکادمی اتومبیلرانی و موتورسواری در گیلان ایجاد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha