۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85189616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرکشی از خانواده شهدا نباید مورد غفلت قرار بگیرد

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85189616
سرکشی از خانواده شهدا نباید مورد غفلت قرار بگیرد

قزوین- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: سرکشی از خانواده معظم شهدا از سوی مدیران و مسوولان نباید مورد غلفت قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا ، سمیه اسمعیلی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تکریم و پاسداشت خانواده معظم شهدا باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

از ابتدای حضورم در این دستگاه به دنبال برگزاری یادواره‌ای در سطح ملی و در شأن و منزلت شهدا هستم تا از این طریق سیره و منش شهدا به اقشار مختلف جامعه شناسانده شود.

این مسوول با بیان اینکه جامعه ایثارگری قزوین ۴۴ هزار نفر هستند،اظهار کرد: طرح اختصاص زمین دولتی به ایثارگران قزوین موضوعی مغفول مانده بود که ما پیگیر این موضوع هستیم، تعدادی زمین تاکنون اختصاص پیدا کرده مشکل بقیه ایثارگران نیز مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهسازی و مرمت گلزار شهدا وظیفه شهرداری، دهیاری و بخشداری‌هاست و باید اعتبار این موضوع در این بخش در نظر گرفته شود اما بنیاد شهید با اعتبار محدود هر ساله بازنگری مجدد و بهسازی گلزار شهدا را با اولویت سنجی در روستاها انجام می‌دهد.

اسمعیلی با اشاره به اینکه شهید بابایی و لشگری از اسطوره‌های ملی هستند،ادامه داد: در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره ۲ شهید شاخص استان شهید بابایی و لشگری فردا پانزدهم مرداد ۱۴۰۲ یادواره‌ای در تراز ملی در قزوین با حضور دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی قزوین برگزار خواهد شد.

به گفته این مسوول، در این یادواره از سرود شهدای خلبان و سنگ مزار جدید شهید بابایی رونمایی خواهد شد، روشن کردن شمع توسط شهروندان موجب آسیب رساندن به سنگ مزار این شهید شده بود به همین جهت تعویض سنگ امر ضروری بود.

وی تاکید کرد: یادواره شهدای مدافع حرم، سالروز بزرگداشت آزادگان، یادبود شهید ابوترابی، یادواره شهید رجایی و برنامه‌های متنوع در نیمه دوم سال از دیگر مواردی است که برگزار خواهد شد.

اسمعیلی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ به جزو برنامه‌های فرهنگی سعی کردیم برنامه‌های دیگری نیز در نظر داشته باشیم که یکی از مهمترین آن‌ها طرح جامع ساماندهی گلزار شهدا است.

وی یادآور شد: در رزمایش طرح سپاس در جهت برای دیدار و تکریم از خانواده ایثارگران در تاکستان طی یک روز از ۷۰۰ خانواده دیدار کردیم تا مشکلات این افراد احصا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha