۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85189670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار برای ماندگاری هوای گرم و شرجی در گیلان

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85189670
هشدار برای ماندگاری هوای گرم و شرجی در گیلان

رشت - ایرنا - گزارش هواشناسی گیلان نشان از ماندگاری هوای گرم و شرجی تا پایان هفته دارد و برهمین مبنا، دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری از گرمازدگی و متولیان برق،نسبت به مدیریت مصرف در استان هشدار دادند.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر استقرار توده هوای گرم و شرجی تا پایان هفته جاری در این استان است.

سیدعلاء‌الدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس آسمان گیلان تا پایان هفته جاری آفتابی خواهد بود و افزایش نسبی دما نیز برای این استان پیش بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه حداقل دمای امروز صبح در دیلمان ۱۳ درجه سلسیوس گزارش شده‌است، اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان فومن با ۳۵ درجه گرمترین منطقه گیلان بوده ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۳۳ درجه سلسیوس و رطوبت ۴۱ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان در تشریح افزایش نسبی دما با توجه به استقرار توده هوای گرم و شرجی در استان خاطر نشان کرد: طی این مدت، دما در برخی از مناطق گیلان به ۳۷ درجه خواهد رسید ضمن اینکه در مناطق جنوبی به ۳۹ درجه هم می رسد.

حسینی اظهار کرد: دریا تا پایان هفته جاری برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است.

هشدار برای پیشگیری از گرمازدگی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز با توجه به استقرار توده هوای گرم و شرجی تا پایان هفته در استان از شهروندان خواست تا برای پیشگیری از گرمازدگی از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

دکتر فردین مهرابیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، افراد دارای فشار خون بالا و زنان باردار لازم است تا برای پیشگیری از گرمازدگی خودمراقبتی داشته باشند و در روزها و ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوند.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام در صورت ضرورت برای تردد توصیه‌های بهداشتی و ایمنی شامل نوشیدن آب، مایعات خنک، مصرف میوه‌جات و سبزیجات آبدار را مورد توجه شهروندان قرار گیرد ضمن اینکه از مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین خودداری شود.

مصرف نوشیدنی‌های سرد، ماندن در منزل یا در سایه، اجتناب از فعالیت شدید، در معرض آفتاب قرارنگرفتن، استفاده از وعده‌های غذایی منظم، نوشیدن مقدار زیادی آب، سردماندن و حفظ گردش هوا، کاهش فعالیت بدنی، پوشیدن لباس‌های با وزن سبک، محدودکردن فعالیت‌ها در فضای باز و استراحت کافی از راه های جلوگیری از گرمازدگی است.

تاکید بر مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز به سبب ماندگاری گرمای هوا نسبت به مدیریت مصرف برق در روزهای پیش رو هشدار داد.

محمد تقی مهدی زاده ضمن قدردانی از همراهی مردم در مدیریت مصرف برق افزود: با توجه به ماندگاری گرما و شرجی هوا پیش بینی می‌شود که با افزایش شدید مصرف مواجه شویم؛ لذا از هم استانی‌ها و گردشگران می خواهیم بیش از همیشه نسبت به مدیریت مصرف برق اهتمام داشته باشند تا بتوانیم ضمن تأمین آسایش و رفاه در حوزه انرژی مهم و حیاتی برق همانند سال گذشته بواسطه عبور از تابستان بدون خاموشی نوبتی، تجربه گرانبهایی در تقویم صنعت برق استان به ثبت برسانیم.

گیلان از دهم مردادماه با پایداری گرما و شرجی هوا رو به رو است و بنا به اعلام اداره کل هواشناسی این پدیده جوی تا پایان هفته ماندگار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha