۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85189696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت نام بیش از ۶ هزار زائر بوشهری در سامانه سماح

۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85189696
ثبت نام بیش از ۶ هزار زائر بوشهری در سامانه سماح

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: از ۱۰ تا پایان روز ۱۳ مرداد ماه ۶ هزار و ۲۰۶ زائر اربعین از این استان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، اکبر پورات روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه سماح مرتبط به ثبت‌نام زائران اعزام به کربلای معلی از ۱۰ مرداد تا ۲۰ شهریور فعال است و متقاضیان شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند به صورت گروهی و یا انفرادی در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی افزود: کسانی می‌توانند در سامانه سماح ثبت نام خود را نهایی کنند که تمام اطلاعات لازم را تکمیل کرده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: متقاضیان حضور در پیاده‌روی اربعین اگر به صورت گروهی ثبت‌نام کنند، برای حرکت، زیارت و در دسترس بودن راحت‌تر هستند اما چنانچه به صورت انفرادی ثبت‌نام کنند بارکدی به آنان اختصاص داده می‌شود که تمام اطلاعات حاوی بار و مشخصات آن‌ها قابل پیگیری و رصد باشد.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسه‌های آموزشی نحوه ثبت‌نام، حرکت، چگونگی نگهداری از بار و امکانات و الصاق بارکد که بر روی بار نصب می‌شود به زائران آموزش داده می‌شود.

پورات گفت: شناسایی و ثبت‌نام موکب‌ها در استان بوشهر با جدیت در حال انجام است و تاکنون بیش از ۱۴۰ موکب در سامانه ثبت شده که از این تعداد بیش از ۱۵ موکب با مدیریت بانوان و تعداد ۲ موکب نیز مربوط به اتباع بیگانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: تامین واحدهای پشتیبانی و آماده‌باش نیروهای امدادی، اورژانس و هلال احمر از استان بوشهر تا مرز شلمچه و استقرار در استان هدف و پیگیری تامین وسایل حمل نقل و اتوبوس از جمله اقدامات انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha