دولت‌های اسلامی کشورهای هتاک به قرآن را در دریافت نفت و انرژی تحریم کنند

تهران- ایرنا- رییس کمیته حقوق بشر مجلس از دولت‌های اسلامی خواست نسبت به تحریم ارسال نفت و انرژی برای کشورهای هتاک به قرآن کریم اقدام کنند و گفت: این روش سبب پرهیز غرب و سایر کشورها در تکرار قرآن سوزی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سازمان همکاری اسلامی در سال ۱۳۶۹ اعلامیه اسلامی حقوق بشر را در سطح دولت‌های اسلامی تصویب کرد. این سازمان در سال ۱۳۸۷ با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تعیین ۱۴ مردادماه ( پنجم اوت) به عنوان روز حقوق بشری اسلامی و کرامت انسانی در تقویم ملی موافقت کرد.

در همین باره زهره الهیان در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره این روز گفت: روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی فرصت ارزشمندی است که آموزهای اسلام و کتاب مقدس قرآن را درباره ابعاد حقوق بشری، شان،‌ منزلت و کرامت انسان را از منظر قرآن و اسلام مرور کنیم.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه کشورهای اروپایی که مدعی حقوق بشر در دنیا هستند، اجازه می‌دهند قرآن سوزی توسط مردم کشورمان رخ دهد در حالی که از این کشورها می‌خواهیم، مفاهیم انسان و اسلام را در قرآن مطالعه کنند. ولی به نظر می‌رسد به دلیل جهلی که غرب به اسلام و قرآن دارد، اجازه می‌دهند موج اسلام هراسی در کشورهای آنها ایجاد شده و هتک حرمت به قرآن انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن کریم به حقوق و کرامت انسان تاکید دارد، گفت: همچنین آموزه‌هایی که در بیانات ائمه معصومین علیهم السلام در حوزه حقوق بشر وجود دارد،‌ در هیچ مکتب دیگری پیدا نمی‌شود و عمق مفاهیمی که در قرآن و بیانات ائمه اطهار مطرح است، می‌تواند به عنوان الگو در سطح بین الملل ایفای نقش کند.

الهیان از کشورهای مدعی حقوق بشر خواست رساله حقوقی امام سجاد(ع) را مطالعه کنند و اظهار داشت: رساله حقوقی امام سجاد (ع)، کرامت برای انسان‌ها قائل است و درباره رابطه انسان با جهان هستی، انسان با محیط زیست، رابطه انسان با خالق هستی و حقوق متقابل خانواده، پدر و مادر و فرزند و سایر حقوق انسانها، با دقت و ظرافت خاصی نکات ارزشمندی را بیان فرمودند که نشانه شناخت دقیق امام سجاد(ع) نسبت به انسان است.

وی با بیان اینکه کمیته حقوق بشر مجلس از مفاهمه ملت‌ها درباره مسائل حقوق بشر استقبال می‌کند، عنوان کرد: معتقدیم باید باب مفاهمه و حقوق انسان با سایر مکاتب باز شود. چرا که ایران اسلامی طالب گفت‌وگو و مفاهمه است ولی غرب، قرآن سوزی و اسلامی هراسی را دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه باید چه اقداماتی در مواجهه با هتاکان به قرآن کریم انجام داد، تصریح کرد: پیش از این به وزیر امورخارجه پیشنهاد شده بود که از ظرفیت سازمان همکاری‌ اسلامی باید استفاده و ابعاد مباحث حقوق بشری را در این سازمان مطرح کرد.

الهیان تاکید کرد: غرب که خود را مدعی رعایت حقوق بشر می‌داند، حتی به مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر که درباره آزادی مذهب است، توجه ندارد.

وی با اشاره به روابط ارزنده‌ای که دولت سیزدهم با بیشتر کشورهای اسلامی از جمله عربستان، الجزایر، قطر، امارات، یمن، عراق و دیگر کشورهای منطقه و برخی از کشورهای آفریقایی دارد، یادآور شد: در این شرایط که این کشورها حول محور مشترک مقابله با اسلام هراسی گام برمی‌دارند، لازم است کشورهای مسلمان متحد شده تا کشورهایی که قرآن سوزی را در دستور کار خود قرار دادند، از نظر دریافت نفت و انرژی تحریم کرده و کالایی هم از سوی آنها وارد نکنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی سبب درس عبرت برای سایر کشورها خواهد شد تا از اقدامات مشابه هتک حرمت به قرآن کریم پرهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha