چین: آماده افزایش سرمایه گذاری های دوجانبه با امارات هستیم

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با همتای اماراتی خود بر ضرورت افزایش همکاری های بین دو کشور تاکید کرد و گفت چین آماده افزایش سرمایه گذاری های دوجانبه با امارات متحده عربی است.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین ، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین به تازگی در تماس تلفنی با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات تاکیدکرد که امارات شریک استراتژیک مهم چین در خاورمیانه است.

وانگ گفت : پکن از توسعه ابوظبی حمایت خواهد کرد.... دو طرف باید بر اساس تفاهم نامه سران کشورهای عربی-چین-شورای همکاری خلیج فارس، برای توسعه امارت همکاری لازم داشته باشند.

وزیر امور خارجه چین گفت که کشورش از میزبانی امارات برای بیست هشتمین نشست اعضای کنوانسیون چارچوب تغییر اقلیم سازمان ملل در امارت متحد عربی حمایت خواهد کرد و آماده ارتقای هماهنگی راهبردی با امارات در صحنه جهانی، حمایت مشترک از چندجانبه گرایی واقعی، مخالفت با یکجانبه گرایی و قلدری برخی دولت ها است.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان نیز در این تماس تلفنی گفت :چین نه تنها یک شریک اقتصادی مهم امارات متحده عربی بلکه یک شریک استراتژیک جامع است.

وزیر امور خارجه امارت با اشاره به اینکه امارات دوستی دوجانبه را ارج می نهد، گفت: ابوظبی مایل به همکاری با پکن در زمینه های دو و چند جانبه است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha