امام جمعه کرمانشاه هتک حرمت به خانواده شهید مدافع حرم را محکوم کرد

کرمانشاه- ایرنا- در پی هتک حرمت به خانواده معظم سردار شهید مدافع حرم حاج «حسین علیخانی» بیانیه شدید الحنی از سوی آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه صادر شد.

به گزارش ایرنا؛ در متن این بیانیه آمده است: بسم‌الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون تعرض و ورود به عنف به حریم بیت شهید مدافع حرمی که جانش را در قربانگاه دفاع از حریم آل الله (ع) ارزانی بقای اسلام و انقلاب کرده و اقدام سبوعانه ، هتک آمیز و حرمت ناشناسانه فردی ساختار شکن علیه همسر مکرم ایشان که به دلیل عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم واقع شده موجی از تالم و تاثر را به دنبال داشته است.

در ادامه متن این بیانیه ضمن ابراز انزجار قلبی از این واقعه شنیع، نکاتی را لازم به تذکر جدی می داند. ۱_ دستگاه قضائی با درک صحیح از فرض پیش آمده قاطعاً این ضایعه را بررسی کرده و ضمن اعمال مراتب قانونی ، هتاکان را به سزای عمل خود رساند. همچنین ضرورت دارد این برخورد محکم قانونی به نحو شایسته به اطلاع افکار عمومی و دلهای جریحه دار برسد. ۲_نیروی انتظامی با هوشیاری هرچه تمامتر کیان عفت عمومی را بیش از پیش پاسداری کند و با التفات و ملاحظه حفظ حرمت ماه عزای سید الشهدا سلام الله علیه با پشتوانه قانون و نیز خواست قلبی مردم شریف و مومن استان ، با حرمت شکنان، هنجارگریزان ،مروجان برهنگی و مبلغان فرهنگ منحط غرب برخورد قاطع داشته باشد.

همچنین کانون همبستگی فرزندان شاهد استان کرمانشاه در پی اهانت به همسر و فرزند شهید والامقام حسین علیخانی بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: بسم ربّ الشهداء و الصدیقین وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ ‎سوره مبارکه آل عمران/ ١۶٩ بازماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه، مادر و پدر و همسر و فرزندان شهیدان، در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالی‌ قدر قرار دارند. (مقام معظم رهبری)

در ادامه متن این بیانیه می افزاید: اقدام ارزشمند همسر و فرزند معزز «شهید حسین علیخانی» در تذکر لسانی و نهی از منکر در جامعه شایسته تقدیر و تشکر است، لذا کانون همبستگی فرزندان شاهد استان کرمانشاه اقدام نابخشودنی خاطیان و هتاکان به آن بزرگواران را شدیداً محکوم کرده و خواستار برخورد قانونی دستگاه قضایی و انتظامی با این متخلفان و جسارت‌کنندگان است.

در پایان متن این بیانیه همچنین آمده است: بی‌توجهی به این هجمه‌های فرهنگی در مورد حجاب در ماه محرم و آن هم در شهر کرمانشاه (دروازه کربلا) به هیچ عنوان پذیرفته نیست و از متولیان انتظار می‌رود برخورد قاطع با تعرض کنندگان به حریم بیت « شهید والامقام حسین علیخانی » داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha