عضو سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری در تصادف رانندگی کشته شد
عکس آرشیوی است

مهاباد - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب گفت: «صابر سبحانی» عضو سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری در تصادف رانندگی در این شهرستان کشته شد.

امیر محمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دورچه سوار با سابقه میاندوآبی شب گذشته بر اثر حادثه رانندگی (برخورد موتورسیکلت با بلوار) در یکی از مناطق این شهر مصدوم و بر اثر شدت جراحت جان خود را از دست داد.

وی با تسلیت به خانواده «سبحانی» و جامعه ورزشی بویژه هیات دوچرخه‌سورای آذربایجان‌غربی افزود: علت این حادثه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان در دست بررسی است.

رییس اداره ورزش و جوانان میاندوآب از شهروندان خواست هنگام استفاده از موتورسیکلت در مناطق درون شهری و برون شهری از کلاه مخصوص استفاده کنند تا در صورت بروز تصادف، به سر افراد ضربه وارد نشود و لازم است استفاده از کلاه مخصوص هنگام دوچرخه سواری و موتور سواری به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی ادامه داد: این ورزشکار میاندوآبی چندین مقام استانی و کشوری در رشته دوچرخه سواری در کارنامه ورزشی خود داشت و بین سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران بود.

محمدیان اضاقه کرد: مرحوم سبحانی در سال ۱۳۹۵ تنها نماینده آذربایجان‌غربی در تور بین اللمللی ایران- آذربایجان و در قالب تیم ملی ایران رکاب می‌زد.

به گزارش ایرنا، دوچرخه از قدیم به علت شرایط طبیعی و جغرافیایی میاندوآب به عنوان یک وسیله ارزشمند و کاربردی مورد استفاده قرار گرفته و دوچرخه سواری طوری در فرهنگ مردمان میاندوآب عجین شده است، کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود یک یا چند دوچرخه در آن نباشد و ورزشکاران موفقی در این رشته ورزشی فعالیت کردند.

نخستین دوچرخه‌ سال ۱۳۲۰ شمسی وارد این شهر شد و از اواسط دهه ۷۰ در شهرک صنعتی میاندوآب کارخانه دوچرخه سازی راه‌اندازی و در سال ۱۳۷۷ اولین کارخانه تولید دوچرخه میاندوآب و بزرگترین کارخانه تولید دوچرخه ایران افتتاح شد.

شهرستان میاندوآب با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha