بسته خبری پلیس هرمزگان؛ قاچاق بنز تا کلاهبرداری اینستاگرامی

بندرعباس - ایرنا - کشف بنز قاچاق، زمین‌گیرشدن سوداگر مرگ، دستگیری سارقان موتورسیکلت و همچنین عامل کلاهبرداری در شبکه اینستاگرامی بخشی از خبرهای مهم پلیس هرمزگان در روز شنبه چهاردهم مردادماه است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، فرمانده انتظامی هرمزگان از توقیف یک دستگاه خودرو سواری بنز قاچاق به ارزش ۷۰میلیارد ریال در استان خبر داد وگفت: ماموران پلیس امنیت عمومی استان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودروی پارک شده در بلوار امام خمینی(ره) شهر بندرعباس مشکوک شده و موضوع را جهت بررسی در دستورکار قرار دادند.

سردار علی اکبر جاویدان بیان کرد: پس ازبررسی‌های انجام شده مشخص شد، پلاک نصب شده بر روی خودرو پارک شده، مربوط به خودروی تویوتا لکسوس ال ایکس است که دارای پلاک جعلی و بدون مدارک گمرکی بوده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد سودجو و فرصت طلب، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف بیل مکانیکی ۱۵۰ میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از شناسایی و کشف یک دستگاه بیل میکانیکی قاچاق در یکی از گمرکات استان به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار جاویدان بیان کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در خروجی یکی از گمرکات استان به یک دستگاه کامیون تریلی حامل یک دستگاه بیل مکانیکی مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران خودرو را متوقف که در بررسی‌های فنی صورت گرفته و کنترل مدارک مشخص شد محموله بدون مجوز و قاچاق بوده و راننده قصد خروج این محموله از استان را داشته است که با هوشیاری و تیزبینی ماموران ناکام ماند.

این مقام انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

زمین‌گیرشدن سوداگر مرگ

سرپرست فرماندهی انتظامی بندرلنگه گفت: با تلاش ضربتی پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان یک قاچاقچی موادمخدر و سوداگر مرگ دستگیر و ۲۵۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ محمد امین نوروزی در تشریح این خبر افزود: ماموران پاسگاه «دهنو مراغ» بندرلنگه در اجرای ایست وبازرسی مقطعی وکنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پژو پارس که ازسمت کافه مراغ به سمت خور در حرکت بود، مشکوک شده و دستور توقف دادند .

وی بیان کرد: راننده خودرو با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز طولانی، متهم در داخل روستا با تخلیه یک محموله در کناریک آب انبار در داخل علفزارها متواری شد .

سرپرست فرماندهی انتظامی بندرلنگه اظهار کرد: با تلاش همه جانبه صورت گرفته و باهمکاری پلیس مبارزه باموادمخدر و پاسگاه‌های انتظامی رستاق، مقام و چارک این شهرستان، خودرو متوقف و راننده آن دستگیر و به همراه مواد کشف شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان موتورسیکلت

رییس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: درپی وقوع چند فقره سرقت به عنف موتورسیکلت‌های پاکشتی از نوجوانان و افراد خردسال در سطح شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت .

سرهنگ عبدالمجید کرمی افزود: در این راستا با تلاش ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان ۲ نفر از سارقان به عنف موتورسیکلت شناسایی ودستگیر شدند .

وی بیان کرد: با انجام تحقیقات پلیسی و بهره‌گیری از اطلاعات در اختیار مالباختگان مشخص شد سه نفر راکبان یک‌دستگاه موتورسیکلت با صورت پوشیده و با استفاده از چاقو و تیغ موکت‌بر، اقدام به سرقت موتورسیکلت کرده و از محل متواری شده‌اند.

این مسوول انتظامی اظهار کرد: همچنین کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با تشکیل اکیپی به محل وقوع سرقت اعزام و ضمن بازدید میدانی و استخراج تصاویر دوربین‌های مداربسته منتهی به محل سرقت مشخص شد که اغلب سرقت‌ها در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۳ انجام شده و متهمان با تشکیل باند حرفه ای با یک دستگاه موتورسیکلت و به صورت سه نفره و با پوشش ماسک اقدام به تعقیب راکبین موتور سیکلت‌های پاکشتی که اغلب نوجوان بودند، کرده و در مکان خلوتی با تهدید قمه و چاقو و شوکر و ضرب و شتم آنان اقدام به سرقت رده و از محل متواری شده اند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین رصد دقیق محل های وقوع جرم ۲ نفر از سارقان بنام «امید. ع» و «صدرا. ش» دارای سوابق متعدد کیفری شناسایی و با هماهنگی قضائی در ۲ عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در سرقت، یک قبضه سلاح سرد از نوع چاقو، یک عدد کلاه و پوشش صورت و یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی مسروقه کشف و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی شهرستان بندرعباس و میناب یک کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق توقیف شد.

سرهنگ مشوق در تشریح این خبر افزود: ماموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی بندرعباس با همکاری ماموران مستقردرایستگاه بازرسی شهید چغازردی میناب در راستای مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی حین کنترل محور و خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون تانکر مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی بیان کرد: ماموران خودرو را جهت بررسی متوقف ودر بازرسی از آن مقدار ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را به ارزش هشت میلیارد ریال کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: سوخت‌های کشف شده به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان تحویل و در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری کلاهبردار در شبکه اجتماعی اینستاگرام

رییس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا استان یک کلاهبردار اینترنتی که با وعده فروش گُل در فضای مجازی از چند شهروند کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ احسان بهمنی افزود: درپی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان با شگرد فروش گل در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پیگیری موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از اخذ اظهارات مالباختگان و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی با داشتن دنبال کننده زیاد در صفحه اینستاگرام خود، اقدام به درج تصاویر گل با قیمتی نازل کرده و تعدادی از شهروندان با دیدن تصاویر مبالغ درخواست شده را به حساب اعلام شده واریز کرده و کالای مورد نظر خود را دریافت نکرده‌اند.

این مسوول انتظامی هرمزگان اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته، کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر جرم ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب ماموران را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده، لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی با انگیزه کسب منافع مالی معترف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha