۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85190078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: خبرنگاران خدمات نظام را منصفانه تبیین کنند

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: خبرنگاران باید نقد منصفانه داشته باشند و در مقابل خدمات منصفانه را نیز بیان و نسبت به تبیین و بازگو کردن خدمات نظام و دولت از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدعلی ارزنده" روز شنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته خبرنگار در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان ملایر افزود: حفظ وحدت و امیدآفرینی یکی از وظایف مهم خبرنگاران است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه زبان خبرنگار، قلم اوست، بر لزوم مراقبت از زبان و سخنان هر فردی در هر لباس و موقعیتی تاکید کرد و اظهار داشت: تقوا مهم‌ترین موضوعی است که هر فردی در هر لباس و صنفی از جمله خبرنگاران باید به آن توجه کنند.

امام جمعه ملایر نخستین وظیفه مهم یک خبرنگار را مراقبت در نوشتار و اندیشه‌اش دانست و افزود: قلم خبرنگار باید منصفانه باشد.

حجت الاسلام ارزنده با تاکید بر اینکه یک خبرنگار نباید به صورت افراطی طرفدار جناح سیاسی خاصی باشد، بیان کرد: خبرنگاران باید وجدان کاری داشته باشند که در این‌صورت صفر تا صد آن خبر، خیر و برکت است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ای حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا و واقعه کربلا، گفت: بشر از ابتدا به طور ذاتی کار خبرنگاری را به صورت غیر رسمی انجام می‌داده و بزرگترین اتفاق کربلا نیز خبرنگاری و نقش زینب کبری(س) است که اگر خبرنگاری از کربلا حذف شود، هیچ چیز از این واقعه باقی نمی‌ماند.

امام جمعه ملایر ادامه داد: تداوم قیام عاشورا، جانفشانی و گذشت و ایثار در واقعه کربلا فقط در ارسال پیام توسط حضرت زینب(س) نتیجه می‌دهد.

حجت الاسلام ارزنده ضمن قدردانی از تمامی زحمات و تلاش‌های صادقانه اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار داشت: خبرنگاران ملایر بی‌حاشیه و موفق عمل می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز ملایر را با وجود مراکز علمی و دانشگاهی پیشتاز در تمامی مباحث فرهنگی و هنری دانست و بیان کرد: ملایر در عرصه فرهنگ و هنر در استان و کشور حرف برای گفتن دارد.

"فرشاد کشاورزان" ضمن تبریک فرارسیدن روز و هفته خبرنگار، به مشکلات این قشر اشاره کرد و گفت: تاکنون اقداماتی در زمینه بیمه خبرنگاران و ارائه تسهیلات انجام شده و تلاش می‌کنیم این حمایت‌ها بیشتر شده و تداوم یابد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید "محمود صارمی" در مزار شریف افغانستان در ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷، افزود: کار خبرنگاران، همچون حرکت بر لبه شمشیر است و از هر طرف که سقوط کنند، تبعاتی برای فرد و جامعه خواهد داشت.

امام جمعه ملایر: خبرنگاران خدمات نظام را منصفانه تبیین کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر امانتداری و سیاست‌مداری را یکی از مهمترین ویژگی‌های خبرنگاران برشمرد و گفت: خبرنگاران وظیفه سخت و سنگینی را بر عهده دارند و باید از سیاست کاری خاصی برخوردار باشند.

کشاورزان با بیان اینکه خبرنگاران ملایر دارای این ویژگی‌ها هستند، تهیه کاغذ نشریات به صورت آزاد را یکی از مشکلات رسانه‌های مکتوب برشمرد و یادآور شد: با وجود همه این کاستی‌ها و مشکلات، اخبار به موقع و به صورت درست در این شهرستان منتقل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بیشتر قدردان زحمات خبرنگاران باشیم، بیان کرد: اگر خبرنگاران نباشند، خروجی هیچ جلسه‌ای مشخص نیست و شاید برخی اخبار محو و یا گم شود.

مسئول نمایندگی خانه مطبوعات استان همدان در شهرستان ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و فرا رسیدن روز و هفته خبرنگار در ۱۷ مردادماه، گفت: تقارن این ایام با شهادت سید و سالار شهیدان ابا عبد الله حسین(ع)، تقارن با یکی از عظیم‌ترین واقعه تاریخ است که نقش و جایگاه مهم خبر و رسانه را متذکر می‌شود.

"معصومه موسوی" اظهار داشت: امروز خبرنگاران با تاسی از حضرت زینب کبری(س) در امتداد مسیر و مکتب کربلا حرکت می‌کنند و بدون شک ادامه دهنده راه امام حسین(ع) و بانوی کربلا در رسالت خبری خود هستند.

وی تبیین و روشنگری را یکی از اهداف مهم حضرت زینب(س) در پیام‌رسانی واقعه عاشورا دانست و اظهار داشت: با وجود تمامی فراز و نشیب‌ها خبرنگاران هرگز از رسالت سنگین خود عقب ننشستند و شبانه‌روز برای روشن نگه داشتن مرزهای آگاهی جامعه تلاش می‌کنند.

مسئول نمایندگی خانه مطبوعات استان همدان در شهرستان ملایر تاکید کرد: اصحاب رسانه همواره برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه تلاش می‌کنند.

موسوی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعه رسان‌های این شهرستان، تقویت تقوا، رعایت اخلاق‌مداری، دانش‌افزایی و حفظ وحدت را از ضرورت‌های این حرفه برشمرد و بیان کرد: خبرنگاران این شهرستان در راستای وظیفه خطیر خود بدون حاشیه در راستای اعتلا و پیشرفت این شهرستان عمل کرده و امیدواریم مسئولان نیز همکاری بیشتری با رسانه‌ها داشته و پیگیر مشکلات آنها باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha