ورمزیار:سقف قرارداد فاصله ایران با آسیا را زیاد می‌کند/استقلال مدعی قهرمانی است

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: در شرایطی که تیم‌های باشگاهی عربستان با هزینه‌های نجومی، بازیکنان شاخص فوتبال دنیا را جذب می‌کنند ما با قانون سقف قرارداد خودمان را از سطح اول فوتبال قاره دور می‌کنیم و این تبعاتی دارد که در آینده خواهیم دید.

صادق ورمزیار روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به شرایط این روزهای لیگ برتر فوتبال ایران تاکید کرد: تیم‌های عربستانی در چند وقت اخیر با هزینه‌های نجومی بازیکنانی از جمله رونالدو و بنزما را به خدمت گرفته‌اند اما ما با اعمال قانون سقف قرارداد مسیر را به سمت و سویی برده‌ایم که از فوتبال روز دنیا و آسیا دور خواهیم شد.

وی ادامه داد: بهتر بود با مدیریت مالی بهتر، شرایط دیگری را برای فوتبال در نظر می‌گرفتیم. قانون سقف‌قرارداد با توجه به شرایطی که در فوتبال ما حاکم است چندان کارایی ندارد و اختلاف بین تیم‌های ایرانی و آسیایی را زیاد می‌کند. تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی ذوب‌آهن حضور در جمع تیم‌های برتر این قاره را تجربه کرده‌اند اما با شرایط فعلی، به سمتی خواهیم رفت که اختلاف‌ها را زیاد می‌کند.

ورمزیار در مورد شرایط استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم گفت: استقلال هرچند نتوانست به خوبی یارگیری کند اما اگر بتواند یک دفاع وسط خوب خارجی و یک بازی‌ساز خلاق را به خدمت بگیرد می‌تواند یکی از مدعیان لیگ باشد.

وی افزود: روز گذشته آبی‌پوشان نمایش خوبی در آبادان داشتند و با جذب بازیکنان دیگر به طور حتم این تیم مدعی قهرمانی خواهد بود.

این بازیکن اسبق استقلال همچنین در خصوص شرایط لیگ در هفته‌های ابتدایی یادآور شد: به نظر من لیگ امسال نسبت به سال قبل از شرایط بهتری برخوردار است، البته در هفته‌ نخست به نظرم تیم‌ها هماهنگی لازم را نداشتند و در این شرایط تیم‌هایی که کمترین تغییرات را داشتند هفته‌های نخست را با شرایط بهتری سپری کردند. تیم‌هایی هم که تغییرات زیادی داشتند نیاز به زمان و فرصت بیشتری برای هماهنگی دارند تا بتوانند شاکله اصلی تیم خود را پیدا کنند.

ورمزیار در واکنش به این سئوال که چرا لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران در سال‌های اخیر خروجی مناسبی نداشته گفت: این مساله را باید در آکادمی‌های فوتبال جستجو کرد، وقتی‌ آکادمی‌ها شکل دارند و روند حرفه‌ای نداشته باشند خروجی مناسبی از آنها دیده نمی‌شود و همین روند در لیگ هم دنبال می‌شود. باید نگاه‌ها به آکادمی‌ها تغییر کند تا بتوانیم شاهد یک اتفاق خوب در فوتبال باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha