۳۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال در خراسان رضوی محقق شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق شدند ۳۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال سال ۱۴۰۲ استان را محقق کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدامین بابایی عصر شنبه در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ مشترک با جلسه قرارگاه عملیاتی اشتغال که در محل استانداری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد افزود: تعهد اشتغال استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲، ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر اشتغال است که از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ درصد آن معادل ۲۲ هزار و ۵۶۳ اشتغال در حوزه خدمات، صنعت و معدن و کشاورزی در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات برای ۱۳ هزار و ۵۴۳ نفر اشتغال محقق شده است که ۸۹ درصد طرح های ایجادی در این حوزه مربوط به مناطق شهری و ۱۱ درصد آن مربوط به مناطق روستایی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حوزه صنعت و معدن برای پنج هزار و ۶۹۱ نفر اشتغال ایجاد شده است که ۱۰۰ درصد طرح های ایجادی در این حوزه مربوط به مناطق شهری است.

بابایی افزود: در حوزه کشاورزی برای ۳۲۹۶ نفر اشتغال ایجاد شده است که ۷۶ درصد طرح های ایجادی در این حوزه مربوط به مناطق روستایی و ۲۴ درصد مربوط به مناطق شهری است.

وی ادامه داد: در مجموع از این تعداد اشتغال ایجاد شده ۳۵ درصد معادل ۷۹۰۳ نفر زن و ۶۵ درصد معادل ۱۴ هزار و ۶۶۰ نفر مرد هستند.

۳۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال در خراسان رضوی محقق شد


استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه خطاب به مدیر کل و معاونان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و مسولان قرارگاه عملیاتی اشتغال با بیان این که طرح و برنامه اشتغال روستایی باید با نگاه و رویکرد پایین به بالا صورت گیرد گفت: برنامه نهضت اشتغال را باید از روستاها آغاز و طرح های اشتغالی هر روستا را شناسایی کرد.


یعقوبعلی نظری افزود: در اجرای نهضت اشتغال، رویکرد شناسایی طرح های اشتغال روستایی باید از پایین به بالا باشد و از هر روستا یک برنامه اشتغال باید ارایه شود و شناسایی طرح های اشتغال روستایی توسط دهیاران صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین طرح های اشتغال روستایی باید مبتنی بر ظرفیت و مسایل روستاها باشد و از همان ظرفیت روستا برای اشتغال روستایی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: ما به ازای هر روستا یک برنامه اشتغال خاص آن روستا را باید داشته باشیم و در خراسان رضوی در مجموع ۲۵۹۶ برنامه خلاصه یک صفحه ای از اشتغال روستایی باید شناسایی و ارایه شود.

نظری افزود: اشتغال مبتنی بر تولید، خدمات یا تسهیلات است و هرکدام اجزایی از جمله کشاورزی، صنعت و معدن و غیره دارد که اجزای هرکدام از این موارد باید مشخص شود و سپس از نظر جنسیتی، سنی، سواد، منطقه ای و غیره بررسی و این اطلاعات احصا و تجزیه و تحلیل شود تا به یک جمع بندی برای شناسایی و اصلاح حرکات اشتباه در زمینه اشتغال دست یافت و بر این اساس سیاستگذاری ها روشن شود و برنامه ریزی صحیح و اقدام عملیاتی به صورت نقطه ای، منطقه ای یا قشری صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، گزارش رصد اشتغال و اشتغال روستایی دستور کار هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha