معاون وزیر بهداشت: دانشکده پرستاری مهاباد شرایط ارتقا را دارد

مهاباد - ایرنا - معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشکده پرستاری مهاباد شرایط لازم برای ارتقای آموزشی، افزایش رشته‌های مرتبط با پزشکی و تبدیل به دانشکده پزشکی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابولفضل باقری فرد روز شنبه در بازدید از دانشکده پرستاری مهاباد افزود: این دانشکده دارای زیرساخت‌های مناسب و قابلیت برای ارتقای وضعیت آموزشی و ارایه رشته‌های مختلف پزشکی است.

وی گفت: زیرساخت مناسبی در این دانشکده طی چندین سال فراهم شده و با ارتقای آن شاهد رشد شاخص‌های بهداشت و درمان در منطقه خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: همچنین در کنار ارتقای رشته‌های پزشکی در این دانشکده برنامه ریزی برای توسعه فضای آموزشی نیز از طرف وزارتخانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بازدید میدانی از ظرفیت این دانشکده گفت: در آینده نزدیک و پس از تشکیل کمیسیون مربوطه نسبت به ارتقای دانشکده به صورت رسمی اقدام خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت: دانشکده پرستاری مهاباد شرایط ارتقا را دارد

به گزارش ایرنا، دانشکده پرستاری مهاباد در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال احداث است و پیشتر مقرر شده بود تا دانشکده علوم اجتماعی باشد اما با پیگیری انجام شده به ساختمان پیراپزشکی و در نهایت به مجتمع عالی سلامت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

اکنون مراحل تاسیس این دانشکده از جمله بخش‌های سالن اجتماعات، اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است.

دانشکده پرستاری مهاباد نخستین بار سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ با ظرفیت ۲۲ نفر از طریق کنکور سراسری در رشته پرستاری دانشجو جذب کرد.

مهاباد قطب درمانی جنوب استان آذربایجان‌ غربی محسوب می‌شود و در حال حاضر علاوه بر بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی امام خمینی (ره)، ۲ بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی دولتی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی در این شهر در حال احداث است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌ غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha