۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶
کد خبر: 85190161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: فعالیت‌های قرآنی از مدارس شروع شود + فیلم

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فعالیت‌های قرآنی باید با جدیت و در قالب یک برنامه دقیق از مدارس با همکاری مساجد شروع شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در جمع فعالان فرهنگی و قرآنی یزد افزود: مدارس نقش اصلی در گسترش و فرهنگ سازی کلام وحی در بین دانش آموزان دارند.

وی با محکوم کردن اهانت به کلام وحی گفت: هرچند تاکنون برای گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح استان اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست و برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از موازی کاری پرهیز شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اشاعه برنامه‌های فرهنگی جزو مهمترین نیازهای کشور و نسل جوان است و همه افراد در قبال تحقق آن مسئولیت دارند.

وی گفت: هرچند توسط برخی نهادهای فرهنگی و آموزشی درخصوص فعالیت‌های قرآنی اقدام می‌شود ولی انتظار می‌رود ارتقا یابد.

آیت الله ناصری بیان کرد: باید هر مدرسه و مسجد در قالب یک مرکز اصلی برای فعالیت‌های قرآنی ماموریت دینی خود را بهتر از گذشته انجام دهند و اگر نسل جوان با آموزه‌های دینی انس و الفت بگیرد مقابل توطئه‌های فرهنگی دشمنان مصونیت پیدا می‌کند.

وی افزود: اهانت به کلام وحی توطئه استکبار جهانی است و باید امت اسلام تنفر شدید خود را نسبت به دشمنان بیش از قبل ابراز دارد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گسترش برنامه‌های قرآنی با همکاری مراکز مختلف جزو برنامه‌های محوری در استان است.

احسان عابدی با قدردانی از تمامی اقداماتی که تاکنون در سطح استان در زمینه برنامه‌های قرآنی انجام شده است، بر گسترش آنها تاکید کرد.

وی گفت: بهترین راه برای هدایت نسل جوان بهره گیری از آیات نورانی کلام وحی است و همه تلاش‌ها باید برای تحقق آن متمرکز شود.

همچنین در این برنامه تعدادی از قاریان و حافظان کلام وحی به قرائت آیات نورانی قرآن مجید پرداختند و شرکت کنندگان با شعارهای انقلابی هتک حرمت به مقدسات و کلام وحی را محکوم کردند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۳۰۰ موسسه و مرکز قرآنی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha