۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85190206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳۰ میلیارد ریال برای جلوگیری از سیلاب در گناباد هزینه شد+فیلم

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: ۳۳۰ میلیارد ریال برای احداث و بهسازی ۱۱ پل به منظور جلوگیری از بروز خطرات سیلاب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان طی حدود ۲ سال گذشته هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری شنبه شب در پایان بازدید یک روزه فرمانداران و شهرداران استان فارس از اقدامات جهادی شهرستان گناباد در زمینه احداث پل و طرح های آبخیزداری کنترل سیلاب افزود: ۱۹۹ باکس بتنی در مجموع با صرف اعتبار ۳۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برای احداث سه پل در مناطق شهری و روستایی این شهرستان هزینه شد و هشت پل بقیه نیز بر روی سازه های قبلی بهسازی و یا احداث شدند.

وی ادامه داد: به دنبال بروز خسارت های ناشی از سیلاب سال گذشته به تعدادی از پل های راه های دسترسی شهرستان گناباد طی حدود ۲ سال گذشته با هم افزایی و تعامل بین مسوولان اعم از نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری، شوراهای اسلامی و شهرداری ها و مشارکت های مردم و خیران و پیگیری لازم از سوی معاونت های رییس جمهور، وزرای کشور و راه و شهرسازی و استانداری خراسان رضوی تامین اعتبار لازم احداث و بهسازی ۱۱ پل از سال قبل در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار گناباد گفت: این پل ها در روستای مند، سموئی، زیباشهر، بهاباد، جنب بیمارستان علامه بهلول گنابادی، شهر بیدخت و دیگر مناطق شهری و روستایی این شهرستان واقع شده اند.

نصیری با اشاره به اینکه پل های مذکور با روحیه جهادی و تلاش خستگی ناپذیر همه بخشهای دولتی و خصوصی و خیران احداث شدند، تصریح کرد: ساخت و به سازی این پل ها در شرایط کمبود و یا نبود اعتبار هم متوقف نشدند و با هم افزایی بین بخشی و بهره گیری از همه ظرفیتها و امکانات گناباد و مشارکت مردمی و با تلاش خستگی ناپذیر همه بخش های ذیربط در فرصت زمان به مراتب کمتر از زمان پیش بینی نخست، انجام شد.

وی از احداث این پلها به عنوان مصداق عینی کار جهادی برای خدمت صادقانه به مردم یاد کرد.

۱۱ نفر از فرمانداران و شهرداران و مسوولان بخش کشاورزی شهرستان های استان فارس روز شنبه از طرح های جهادی شهرستان گناباد در زمینه احداث پل و طرح های آبخیزداری برای جلوگیری از بروز خطرات سیلاب بازدید کردند.

وقوع بارش شدید باران و تگرگ و سیلاب ناشی از آن در فصل بهار ۲ سال گذشته خسارت هایی به بخش های کشاورزی و باغات و پل های برخی جاده های مناطق شهری و روستایی گناباد وارد کرد.

سیلاب علاوه بر ورود به بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی گناباد موجب آب گرفتگی شدید در برخی معابر عمومی و کندی رفت و آمد در برخی نقاط این شهر شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha