برزیل: موفقیت مذاکرات جده در گرو حضور روسیه است

تهران- ایرنا- سلسو آموریم دستیار رئیس جمهور برزیل گفت که موفقیت مذاکرات جده در گرو حضور روسیه است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، دستیار رئیس جمهور برزیل تصریح کرد: مذاکرات جده در مورد صلح اوکراین مستلزم حضور روسیه است.

آموریم با تاکید بر اینکه این بعید است این مذاکرات در غیاب روسیه پیشرفت کند، خاطرنشان کرد: هر گونه گفت‌ وگوی واقعی باید شامل همه طرف‌ها باشد.

برزیل: موفقیت مذاکرات جده در گرو حضور روسیه است

وی افزود: اگرچه اوکراین بزرگ‌ترین قربانی است اما اگر واقعا خواهان صلح هستیم باید روسیه را در این روند مشارکت دهیم.

در مجمع ۲ روزه جده، مشاوران امنیتی از حدود ۳۰ کشور جهان از جمله اوکراین، کمک کنندگان مالی و کشورهای بی طرف گرد هم می‌آیند.

در همین رابطه دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که انتظار دارد این مجمع، «فرمول صلح» کی‌یف را تائید کند.

از سوی دیگر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز یادآور شد: برخی کشورها سعی خواهند کرد از این مجمع برای ایجاد ائتلاف علیه روسیه استفاده کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در همین رابطه گفت: روسیه مذاکرات عربستان را زیر نظر خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، نشست ۲ روزه بررسی بحران اوکراین عصر روز شنبه با حضور مشاوران امنیت ملی و نمایندگان تعدادی از کشورهای جهان بدون حضور نماینده روسیه در عربستان آغاز شد.

عربستان در بیانیه خود این نشست را ادامه طرح‌ها و تلاش‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در رابطه با حل و فصل درگیری در اوکراین عنوان کرده است.

در این بیانیه آمده است که دولت عربستان امیدوار است این نشست به تقویت گفت وگو و همکاری کمک کند و این نشست می‌تواند امنیت بین المللی را تضمین و از اثرات انسانی و اقتصادی بیشتر بحران جلوگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha