استاندار: راه‌اندازی شعبه مرکز پژوهش‌های مجلس در لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: راه اندازی شعبه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این استان ضروری و گامی موثر برای ارائه تحقیقات علمی بدون ساز و کار اداری است.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار روز یکشنبه در دیدار با معاونین و مسوولان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه تصمیم گیری بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های علمی و بی‌نیاز بودن از پژوهش و تجارب نخبگان، یک ضعف اساسی در جامعه است.

وی با انتقاد از وجود فاصله بین دستگاه‌های اجرایی و تحقیقات دانشگاهی گفت: در حال حاضر بهترین تحقیقات و مقالات مختلف اندیشمندان و اعضای هیات‌ علمی، بدون استفاده در قفسه دانشگاه‌ها قرار دارد بنابراین باید تلاش کنیم این ظرفیت‌های اساسی در کنار هم قرار گیرند و فاصله بین آنها کم شود.

زیویار تصریح کرد: با توجه به اینکه تشکیل این ساز و کار بدون ایجاد ساختار جدید و به دور از تحمیل هزینه مضاعف به دولت است، راه اندازی شعبه استانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گام موثری برای خروج از ساز و کار و بروکراسی متوقف کننده خواهد بود.

وی گفت: از نظر فکری، فاصله چندانی با دانشگاه نداریم و از آنجا که در این موضوع ظرفیت های علمی مورد نظر است، با راه‌اندازی تشکیلات استانی در دانشگاه لرستان، ارتباط تنگاتنگی بین مدیران استانی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته برقرار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha