۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85190397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار واحد مسکونی و تجاری خراسان شمالی زیرپوشش فیبرنوری قرار دارند

بجنورد-ایرنا- مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: پنج هزار واحد مسکونی و تجاری استان در یکسال اخیر تحت پوشش فناوری فیبرنوری( ftth) قرار گرفتند و توسعه این بخش در شهرهای شیروان و فاروج در حال انجام است.

رسول علی اصغرپور روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون اجرای فیبر نوری در شهرهای شیروان و اسفراین در دست انجام است و اخیرا هم با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری فاروج، تلاش داریم تا در این شهر هم شهروندان از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه در سه شهر مزبور و انجام پروژه در بجنورد حدود ۲۰ هزار واحد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون حدود یکهزار و ۴۰۰ مشترک سرویس اف تی تی اچ (ftth) دریافت کردند که تلاش داریم این عدد تا پایان سال به سه هزار مشترک افزایش پیدا کند.

وی درباره تفاهم نامه مخابرات و شهرداری فاروج در زمینه توسعه بستر شهر هوشمند گفت: به منظور اجرای پروژه نجما (طرح نهضت جهادی مخابرات ایران) و ایجاد و توسعه زیرساختهای شهر هوشمند و دسترسی شهروندان فاروجی به اینترنت پرسرعت ftth تفاهم نامه بین مخابرات منطقه خراسان شمالی و شهرداری فاروج منعقد شد.

اصغرپور افزود: در این تفاهم نامه زیرساخت های فیبرنوری به منظور تامین بستر مناسب ایجاد شهر هوشمند در ۱۴ نقطه شهر فاروج و به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد ریال اجرا می شود.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هفته آینده عملیات اجرایی پروژه در شهر فاروج آغاز می شود و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری شهرهای گرمه، جاجرم و آشخانه هم برای اجرای پروژه نجما در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha