۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85190579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوفان در کمین مناطق جنوب شرق کره جنوبی

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85190579
طوفان در کمین مناطق جنوب شرق کره جنوبی

تهران – ایرنا– سازمان هواشناسی کره جنوبی امروز یکشنبه پیش بینی کرد طوفان «خانون» (Khanun) به منطقه جنوب شرقی کره جنوبی می رسد و مسیر خود را از غرب ژاپن به سمت شمال تغییر می دهد، از مسئولان کشور خواست اقدامات احتیاطی را در برابر بارندگی های شدید انجام دهند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، اداره هواشناسی کره جنوبی (KMA) اعلام کرد طوفان خانون حوالی ساعت ۹ صبح به وقت محلی از شمال شرقی اوکیناوای ژاپن گذشته و در ۱۹۰ کیلومتری ساحل شمال شرقی کشور در حال حرکت است.

مسئول این اداره خبر داد: پیش بینی می شود طوفان روز پنجشنبه با فشار مرکزی ۹۷۵ هکتوپاسکال و حداکثر سرعت باد تا ۱۱۵ کیلومتر در ساعت به سمت شمال و سواحل جنوب شرقی شبه جزیره کره حرکت کند.

به گفته سازمان هواشناسی کره جنوبی، اگرچه امکان دارد طوفان مسیر خود را تغییر دهد، اما پیش‌بینی می‌شود بیشتر مناطق کره جنوبی را تحت تاثیر قرار دهد.

خانون که نام آن از یک میوه گرمسیری گرفته شده است، در بخش بزرگی از شرق آسیا آسیب و اختلال ایجاد کرده و باعث قطع برق در جزیره اوکیناوای ژاپن و بسته شدن بازارهای مالی و مدارس در تایوان شده است.

مقامات چین نیز برای آثار احتمالی طوفان آماده شده اند. پکن با یکی از آسیب زاترین و شدیدترین دوره های بارش خود که هفته گذشته به دنبال طوفان داکسوری پایتخت چین را درنوردید، دست و پنجه نرم می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha