۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85190653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدودف: منحط‌ها فقط حرف زور می‌فهمند

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85190653
مدودف: منحط‌ها فقط حرف زور می‌فهمند

تهران- ایرنا- معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به حمله علیه یک نفتکش روسی ضمن اعلام انزجار از کی‌یف نوشت: منحط‌ها و مفاسد فقط حرف زور می‌فهمند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از نشریه نیوزویک، دیمیتری مدودف ساعاتی پس از حمله به نفتکش روسی SIG در جنوب تنگه کرچ که منجر به زخمی شدن ۱۱ خدمه آن شد، در حساب تلگرامی خود نوشت: «مفاسد و منحط ها فقط حرف زور می فهمند».

این دومین حمله پس از تهاجم علیه ناو جنگی روسی اولنگورسکی گورنیاک است که توسط نیروی دریایی اوکراین و سرویس های امنیتی این کشور انجام شد.

نفتکش SIG بزرگترین کشتی نیروی دریایی روسیه است که پس از غرق شدن رزمناو مسکو در ۱۳ آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) هدف قرار گرفته است.

مدودف در پیام تلگرامی خود ضمن اعلام انزجار از کی‌یف، نوشت که اوکراین در خطر یک فاجعه زیست محیطی در دریای سیاه قرار دارد. اشاره وی احتمالا به خطر نشت نفت ناشی از حملات به نفتکش روسی است.

از زمان خروج مسکو از توافق غلات که بر اساس آن امکان عبور امن غلات اوکراین در زمان جنگ را از بنادر دریای سیاه فراهم می کرد، حملات هر دو طرف در این منطقه افزایش یافته است.

از یک سو، اوکراین روسیه را به حمله به تاسیسات غلات در بندر اودسا متهم کرده و از سوی دیگر، مسکو می گوید که حملات پهپادهای اوکراینی افزایش یافته است.

در این میان اوکراین اگرچه از پذیرفتن مسئولیت حملات به اهداف روسیه خودداری می کند، اما از این حملات استقبال کرده است.

واسیل مالیوک رئیس سرویس امنیت اوکراین در اظهاراتی که به نوعی اعتراف به قبول مسئولیت حمله به کشتی های روس در نظر گرفته شده است، این تهاجم را کاملا منطقی و قانونی خواند.

همزمان اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین نیز در پیامی توئیتری نوشت که هواپیماهای بدون سرنشین دقیق تر، اپراتورها با تجربه تر و هماهنگی های جنگی موثرتر شده اند.

وی افزود: «ماه اوت برای شکارچیان اوکراینی ماه موفقی بوده است. مرحله بعدی گسترش مقیاس، دامنه عملیات جنگی، میزان و شدت تلفات روسیه است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha