۶۴ بنگاه اقتصادی با فنی و حرفه‌ای زنجان در حوزه مهارت‌آموزی همکاری دارند

زنجان - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت:بیش از ۶۴ بنگاه اقتصادی با فنی و حرفه‌ای در زمینه ارایه آموزش‌های مهارتی و تخصصی همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا انصاری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی مهارت، افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای به همراه متولیان این حوزه طبق قوانین و مقررات برای ارایه آموزش های مهارتی و ارتقای شغلی تلاش می کند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی گروه های هدف جزو اولویت‌های این مجموعه است، ادامه داد: بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ استاندارد شغلی و آموزشی بر اساس استاندارهای بین‌المللی تدوین شده و یکی از اولویت‌ها در این بخش تثبیت اشتغال است.

انصاری با بیان اینکه همه فعالیت‌ها و آموزش‌های مهارتی در این سازمان مرتبط با اشتغال است، گفت: آمار اشتغال سازمان شامل فرآیند آموزشی با مراحل خاص خود همراه با استعدادسنجی و حضور در کارگاه‌هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نقش آموزش‌های مهارتی را در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های حال حاضر در جامعه ایجاد اشتغال است که سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی در این بخش هر ساله صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی در کنار بخش دولتی، گفت: آموزش در محیط کار واقعی و پیوند دادن آن با بازار می‌تواند باعث تربیت و اشتغال پایدار برای مهارت‌آموزان شود که اقدامی بسیار ارزنده است.

انصاری گفت: آمادگی داریم تا هم در زمینه سرمایه‌گذاری و هم معرفی فارغ التحصیلان دانشگاهی همکاری لازم را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به پایش افراد آموزش دیده برای رصد آمار حوزه اشتغال، گفت: ۴۳ درصد افراد آموزش دیده به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

انصاری در ارتباط با تکفیک جنسیتی در ارائه آموزش‌ها نیز گفت: تفکیک جنسیتی در رشته‌ها نباید صورت بگیرد، چون زنان در برخی از موضوعات که اغلب مردانه انگاشته می‌شود ورود خوبی داشته‌اند که نمونه آن گروه کابینت سازان خواهران و مکانیک زنان است.

وی بخش مراقبت زیبایی و مد و لباس را مختص بانوان برشمرد و گفت: بانوان در صنایع چوب، تعمیرات خودرو، رشته های سنگین مکانیک، فناوری اطلاعات و رشته های میان رشته ای و کابینت سازی نیز وارد شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha