۷۰ هزار پرس غذای گرم از محل عواید موقوفات استان زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۷۰ هزار پرس غذای گرم از محل عواید موقوفات در استان زنجان توزیع شد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۵۰ درصد نیات موقوفات استان زنجان مربوط به عزاداری برای ائمه معصومین(ع) و به ویژه امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی در ماه محرم اظهار کرد: این طرح با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: نظارت و صیانت از اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و جهت‌دهی به نحوه مصرف و هزینه‌کرد عواید حاصله از موقوفات متصرفی مرتبط با نیات تعزیه داری، روضه‌خوانی و اطعام در قالب کمک به هیات‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد از اهداف اجرای این طرح است.

وی به برخی از برنامه‌های اجرایی در طرح شمیم حسینی اشاره کرد و افزود: طبخ غذا، کمک به هیأت‌های مذهبی و اجرای برنامه‌‎های عزاداری و سوگواری از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح شمیم حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha