۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85190887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور کارت هوشمند ملی در زنجان ۲ برابر شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: میزان صدور کارت هوشمند ملی در استان زنجان ۲ برابر شد.

مهدی ژاله چیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازه زمانی یک سال گذشته، ابتدای مرداد سال قبل تا ابتدای مرداد امسال تعداد صدور کارت ملی در استان زنجان تا حد چشمگیری افزایش یافته است.

وی با اشاره به صدور ۸۲ هزار کارت هوشمند ملی در این بازه زمانی بیان کرد: این در حالی است که در همین بازه تعداد درخواست همشهریان زنجانی ۴۳ هزار کارت بوده که این نشانگر پیشی گرفتن چاپ کارت نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی در استان است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به تسریع روند صدور کارت هوشمند ملی در استان گفت: با استقرار دولت سیزدهم و پیگیری وزیر کشور و تاکید رییس سازمان ثبت احوال کشور و برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده خط تولید انبوه کارت‌های هوشمند ملی راه‌اندازی شد.

وی با درخواست از همشهریان برای تسریع در اقدام برای درخواست کارت هوشمند ملی تصریح کرد: کارت هوشمند ملی می‌تواند به عنوان یک کلید ورود مناسب برای کاربردهایی مانند هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی مورد استفاده قرار گیرد و با ارائه سه کاربرد اصلی «شناسایی»، «تصدیق هویت» و «امضای دیجیتال» این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha