چهار میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان اردبیل ثبت شد

اردبیل - ایرنا - معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: چهار میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در چهار ماه امسال در جاده‌های این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور نجف‌قلی‌زاده روز یکشنبه در بازدید از سامانه های هوشمند محور اردبیل - سرچم افزود: این تعداد تخلف توسط ۶۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت نصب شده در جاده‌های استان ثبت شده است.

وی اظهار کرد: سرعت غیرمجاز از بیشترین تخلفات رانندگان در استان اردبیل است، به طوری که از کل ترددها در راه‌های ارتباطی استان ۱۰ درصد آنها مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز شده‌اند.

وی محورهای بران - سه راهی سربند، مشگین شهر - کنگرلو و گرمی - بیله سوار را به ترتیب جزوه محورهای پر تخلف سرعت غیرمجاز استان برشمرد و بیان کرد: در چهار ماه سال جاری ۱۴۵ هزار و ۸۲۸ تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران - سه راهی سربند، ۱۱۱هزار و ۲۹۳ تخلف در محور مشگین شهر - کنگرلو و ۱۱۰ هزار و ۸۲۲ تخلف سرعت غیرمجاز نیز در محور گرمی - بیله سوار ثبت شده است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اضافه کرد: میانگین سرعت متوسط استان ۷۲ کیلومتر است که انتظار می‌رود رانندگان برای حفظ جان خود و سایر ترددکنندگان به علائم راهور در جاده توجه کنند.

نجف قلی زاده ادامه داد: در چهار ماه امسال همچنین بیش از ۳۳۲ هزار تردد تخلف سبقت غیرمجاز در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده است که بیشترین میزان این تخلف در محور آستارا - اردبیل با ۷۰ هزار و ۳۲۷ تردد، اردبیل - سرچم با ۳۷ هزار و ۲۱۶ تردد و اسالم - خلخال با ۳۲ هزار و ۲۱۴ تردد از پرتخلف‌ترین محورهای سبقت غیرمجاز استان است.

وی گفت: در این مدت ۱۰ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۴۲ تخلف عدم رعایت فاصله طولی توسط رانندگان خودرو در جاده‌های استان اردبیل ثبت شده است.

وی افزود: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی در این مدت به ترتیب در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس و جاده اردبیل - نیر و بالعکس ثبت شده است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۷۴ سامانه تردد شمار ، ۴۱ دوربین نظارت تصویری و ۶۶ سامانه ثبت تخلفات، ۲ سامانه توزین حین حرکت و سه تابلو پیام متغیر در راه های ارتباطی استان نصب شده است که از طریق این ابزارها رفتارهای ترافیکی شهروندان رصد و کنترل می‌شود.

نجف قلی زاده بیان کرد: با هدف ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات ، گشت‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری بطور مستمر و شبانه‌روزی در راه‌های ارتباطی استان حضوری فعال دارند.

وی از مردم و مسافران خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ راهداری استان تماس گرفته و هرگونه انتقاد و پیشنهاد خودرا نیز جهت بررسی اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha