حمایت از حقوق شهروندان جزو وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح است

اهواز - ایرنا - رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان گفت: این سازمان جامعه زیادی را تحت پوشش دارد و با اقتدار از حقوق شهروندان حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا یوسف مسیبی آلاشتی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح متشکل از دادسراها و دادگاه‌های نظامی بوده که در هر استان مستقر است البته در برخی از استان‌های بزرگ مثل خوزستان دارای نواحی مختلفی می‌باشد.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان یکی از ارکان محافظت‌کننده حقوق شهروندی در مقابل تعدیات احتمالی نیروهای نظامی و امنیتی است. این سازمان با رعایت اصل عدالت، محرمانگی و شئونات نظامی با دقت هر چه تمام به موضوعات رسیدگی می‌کند.

مسیبی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح یکی از تشکیلات قوه قضائیه است گفت: امروز متاسفانه مردم در جامعه، کمتر سازمان قضایی نیروهای مسلح را می‌شناسند و با وظایف و حدود اختیارات آن آشنایی دارند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان گفت: از آنجا که سازمان قضایی نیروهای مسلح حافظ حقوق شهروندان است باید در دسترس عموم مردم قرار گیرد. سازمان قضایی نیروهای مسلح ، ناظر بر حسن اجرای قوانین در سطح تمامی نیروهای مسلح است.

در ادامه فرشید ابراهیم نژاد دادستان نظامی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان گفت: فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری در رسیدگی‌ به جرائم چراغ راه ما و تمام همکاران قضایی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان قضایی که یک اصل از قانون اساسی را به خود اختصاص داده و وظیفه خطیر و حساسی بر عهده دارد افزود: این سازمان با قشری سر و کار دارد که به امنیت کشور می‌پردازند لذا نوع رسیدگی‌ها در سازمان به گونه‌ای است که علاوه بر مقابله با جرم، حفظ اسرار و اقتدار نیروهای مسلح را باید مدنظر داشته باشد.

دادستان نظامی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان گفت: حدود اختیارات فرماندهان نظامی و انتظامی بر اساس آئین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح است و آنجایی که جرمی اتفاق می‌افتد، دادسرای نظامی و سازمان قضایی نیروهای مسلح ورود پیدا می‌کند.

وی افزود: رسالت اصلی خود را حمایت از وظایف قانونی نیروهای مسلح می دانیم و در راستای پیشگیری از وقوع جرم تلاش می کنیم البته حضور میدانی فرماندهان نظامی و انتظامی بسیار مهم و کمک حال ما خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم از تلاش و خدمت کریم بحرانی‌فرد به عنوان دادستان نظامی سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان تقدیر و فرشید ابراهیم نژاد به عنوان دادستان جدید معارفه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha