گزارشگر سابق بی‌بی‌سی درباره آسیب‌های جنگ بر سلامت روان خود نوشت

تهران- ایرنا- فرگال کین خبرنگار سابق ویژه بی‌بی‌سی در طول بیش از ۳۰ سال فعالیت حرفه‌ای‌اش، در «جنون» از آسیب‌هایی که درگیری‌های وحشیانه در آفریقای جنوبی، رواندا و بوسنی بر سلامت روان او وارد کرده، نوشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرگال کین از ابتلایش به اختلال استرسی پس از آسیب روانی یا اختلال تنش‌زای پس از رویداد(PTSD) گفته و نوشته که چگونه در سال ۲۰۲۰ به همین دلیل از گزارش‌دهی در خط مقدم عقب‌نشینی کرده است.

او در کتاب خاطراتش، «جنون» که به تازگی در جلد شومیز منتشر شده، به جزئیات بیشتری پرداخته و شدیدترین شکست‌هایش، اعتیاد به الکل و آسیب‌های موروثی ناشی از دوران کودکی‌اش در ایرلند را توصیف کرده است.

فرگال کین در روز ۱۷ اوت در جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ سخنرانی خواهد کرد.

او در گفت وگویی که با گاردین انجام داده، در این باره که نوشتن کدام قسمت از جنون برای او سخت‌تر بود، گفته سخت‌ترین شرایط زندگی‌ام در یک بیمارستان مربوط به بیماران روانی بود. مردم درباره دیوانه شدن انواع تصاویر کلیشه‌ای را تداعی می‌کنند، اما وحشتناک است، هرگز در زندگی ام اینقدر نترسیده‌ام.

خبرنگار سابق جنگ بی‌بی‌سی از این که مردم او را بابت صحبت کردن از آنچه بر او گذشته تحسین کنند، ابراز ناراحتی می‌کند و اظهار داشته من این کار را نه به عنوان یک عمل خیرخواهانه که برای سلامت عقل خودم انجام دادم.

او این گونه ادامه می‌دهد که بسیاری گفته‌اند که به خودم سخت می‌گیرم. این یک مکانیسم محافظت از خود است. هیچ‌کس دیگری نمی تواند به اندازه من سخت گیر باشد. این یک عادت در تمام زندگی من بوده است.

او درباره درمان بیماری‌اش(PTSD) از درمان نشدنش می‌گوید و اضافه می‌کند: اگر به خودم اجازه متاثر شدن از مسائل را ندهم و داروهای ضد افسردگی مصرف کنم، بیماری‌ام قابل کنترل است.

این خبرنگار سابق در بخش دیگری از این گفت و گو گفته کار دیگری که هر روز انجام می‌دهد این است که چیزهایی را به یاد می‌آورد که باید بابت آنها سپاسگزار باشد.

کین همچنین درباره این‌که آیا ترس همیشه برای او در خط مقدم وجود داشت؟ گفت: قبلا می‌توانستم منکر آن شوم اما خیلی بدتر شد. من در جنگ لبنان وحشت‌زده شده بودم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha