۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبر: 85191074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارگروه ویژه صلح و سازش در قتل در همدان راه اندازی شد

همدان- ایرنا- سخنگوی دادگستری استان همدان گفت: کارگروه ویژه صلح و سازش در قتل و پرونده های مهم شکل گرفت و اعضای این کارگروه ها با محوریت روسای دادگستری، دادستان ها و افراد شاخص نسبت به ایجاد سازش اقدام می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید هادی مصطفوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: افراد شاخص به عنوان صلح یار ورود کرده و در زمینه ایجاد صلح و سازش در پرونده های قتل و مهم اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: اقدامات مجموعه قضایی استان در سال جاری ، سند تحول قضایی یکی از اسناد مهم قوه قضاییه است و این سند در استان با تسکیل کارگروهی در حال پیگیری است.

سخنگوی دادگستری استان همدان افزود: میزان ورودی پرونده در محاکم قضایی از جمله دادسرها، محاکم حقوقی، تجدید نظر کاهشی بوده و کتترل وردی پرونده به محاکم قضایی یکی از شاخصه های اجرای صحیح درست سند تحول قضایی است

مصطفوی اضافه کرد: استان همدان کمترین میزان نگهداشت پرونده را دارد از این نظر که پرونده ها در کمترین زمان ممکن و پس از تشکیل در دفاتر قضایی دستور رسیدگی آن در شعبه مورد نظر صادر می شود.

وی بیان کرد: توهین و تهدید بیشترین میزان پرونده های استان را به خود اختصاص داده بود که با اجرای طرح مصلحین، معتذرین، وکلای مصلح و طرح شمیم رضوی، شاهد کاهش این قبیل جرائم هستیم..

سخنگوی دادگستری استان همدان گفت: پویشی "به عشق امام حسین(ع) می بخشم" از ابتدای ماه محرم تا صفر شکل گرفته است که خبرنگاران هم می طلبد به این پویش بپیوندند.

61 فقره مربوط به دعاوی خانوادگی منتهی به صلح و سازش شد و 25 میلیارد ریال دعاوی مالی به رضایت رسیده است و 29 شکایت کیفری مهم منتهی به رضایت شد در مجموع 244 فقره سازش در استان همدان داشتیم.

وی اظهار داشت: اجرای قانون دادرسی الکترونیک یکی از اولویت های سند تحول قضایی است و هم اینک صدور اجراییه و درخواست ها به صورت تمام الکترونیک است..

سخنگوی دادگستری استان همدان افزود: افزایش شعب رسیدگی به پرونده ها از دیگر کارهای شاخص است که در این راستا شمار شعب دادگاه تجدید نظر از 11 به 17 شعبه، شعب حقوقی از 10 به 15 شعبه و کیفری از 9 به 12 شعبه افزایش یافته که در فرآیند رسیدگی و تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی موثر بوده است.

مصطفوی ادامه داد: 2 حوزه قضایی در منطقه شیرین سو کبودرآهنگ و زند ملایر راه اندازی و به مجموع حوزه های قضایی اضافه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha