۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85191127
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهاسازی چهار بال پرنده شکاری در طبیعت مشگین‌شهر

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۰
کد خبر: 85191127
رهاسازی چهار بال پرنده شکاری در طبیعت مشگین‌شهر

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر از بازگرداندن و رهاسازی چهار بهله پرنده شکاری سارگپه پس از تیمار به طبیعت این شهرستان خبر داد.

محمد مجرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ بهله سارگپه که توسط یگان حفاظت محیط زیست هنگام خرید و فروش کشف و ضبط شده بود، به همراه ۲ بهله دیگر که توسط دوستداران و علاقه‌مندان طبیعت به محیط زیست تحویل داده شده بود، پس از تیمار و اطمینان از وضعیت سلامتی آنها در زیستگاه‌ و طبیعت دامنه کوهستان سبلان رهاسازی شد.

وی از دوستداران محیط زیست خواست با توجه به فصل زادآوری و تخم‌گذاری حیات وحش بویژه پرندگان خشک‌زی، در صورت مشاهده لانه پرندگان ضمن مراقبت از آشیانه ، از هرگونه دستکاری، جابجایی و برداشتن تخم و جوجه‌های پرندگان جدا خودداری کنند.

وی با قدردانی از شهروندان حامی حیات وحش ، حفاظت از حیات وحش را وظیفه‌ای عمومی دانست و اظهار کرد: حفظ ذخایر جانوری و حیات وحش جز با همکاری مردم میسر نیست و در سایه این حمایت‌ها می‌توانیم در آینده شاهد حفظ گونه‌های جانوری استان باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر از مردم ، همیاران و دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده‌گیری و نگهداری غیرمجاز حیات وحش و پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

سارگپه پرنده شکاری از راسته شاهین سانان و تیره سارگپه‌ها است و در زمره پرندگان حمایت شده سازمان محیط زیست قرار دارد ، این پرنده همچون سایر پرندگان هم خانواده خود اغلب از موش‌های صحرایی، خرگوش و پرندگان با جثه کوچک تغذیه می‌کند و نقش مهمی در تنظیم جمعیت حیوانات صحرایی دارد.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل در دامنه کوه‌های سبلان قرار دارد.

۳۰ درصد از مجموع تنوع گونه‌های جانوری کشور مربوط استان اردبیل است که البته از میان آنها ۱۷ گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha