نظام اسلامی زمینه مشارکت مردم در صحنه های مختلف را فراهم کرده است

اصفهان– ایرنا - مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: نظام اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته و در زمان های مختلف زمینه حضور و مشارکت مردم را در صحنه های مختلف فراهم کرده که یکی از بارزترین نمودهای آن انتخابات ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی سلیمانی روز یکشنبه در جلسه معاون سیاسی استاندار با احزاب سیاسی در استانداری اصفهان اظهار داشت: انتخابات جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی هم جزو انتخابات های پر مشارکت بوده که برغم تلاش های برخی معاندان و دشمنان انجام شده است.

وی ادامه داد: دشمنان همواره در تلاشند تا مشارکت و حضور مردم در انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند.

مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اصفهان گفت: فراز و فرودهایی در این زمینه وجود داشته که همه باید تلاش کنیم زمینه حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیش از گذشته فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه محور این جلسه راهکارهای افزایش مشارکت عمومی در انتخابات است اضافه کرد: اقداماتی از ابتدای سال جاری در حوزه ستاد انتخابات استان انجام شده و ترکیب این ستاد توسط استاندار به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری ابلاغ شد.
سلیمانی با بیان اینکه هفت کمیته در مرکز استان و ۹ کمیته در فرمانداری ها کار خود را آغاز کرده اند خاطرنشان کرد: هیات اندیشه ورزی مشارکت عمومی در انتخابات در کنار این کمیته ها تشکیل و تا کنون هفت جلسه آن برگزار شده است.
وی افزود: سلامت، امنیت و رقابت انتخابات بعنوان راهبرد اصلی در انتخابات سال جاری تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، نمایندگان احزاب هم در این جلسه پیشنهادات خود را برای افزایش مشارکت در انتخابات از جمله اهمیت توجه به جهاد تبیین در مدت باقیمانده تا برگزاری انتخابات، ضرورت افزایش انگیزه سیاسی در جامعه، دعوت از نخبگان جناح های مختلف سیاسی برای حضور در صدا و سیما، ایجاد شور و حال انتخاباتی در ایام انتخابات، توجه به قشر جانبازان و ایثارگران و گرم کردن تنور انتخابات با توجیه مردم برای مشارکت و برگزاری انتخابات رقابتی با برقراری امنیت و سلامت آن را مطرح کردند.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو این مجلس از اصفهان و انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۱۹ نماینده این استان و یک نماینده مسیحیان ارامنه جنوب کشور، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha