۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۰۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85191265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین خبرهای کوتاه انتظامی و قضایی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- آزادی یک زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم، تشکیل کارگروه مقابله با جرایم مهم در دادسرای مرکز، کشف قاچاق چوب و انهدام باند سرقت از مهمترین خبرهای ۱۵ مردادماه چهارمحال و بختیاری در بخش قضای و انتظامی است.

دادستان شهرستان لردگان از بخشودگی یک زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم در لردگان خبر داد و گفت: با رضایت خانواده اختلافات طایفه‌ای سه ساله پایان یافت.

اسماعیل باقری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش دادستانی شهرستان لردگان و فرماندهی انتظامی بخش رودشت و معتمدان و ذینفوذان محلی اولیاء دم مرحوم "یاور حسین‌پور" از حق قصاص خود گذشتند و رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به محکوم علیه که در سال ۱۴۰۱محکوم به قصاص نفس شده بود اعلام کردند.

وی گفت: با رضایت این خانواده اختلاف طایفه‌ای سه ساله پایان یافت.

وی اظهار داشت: برای حفظ نظم و امنیت عمومی و جری نشدن سایرین مجازات‌های عرفی در قالب توافقات محلی برای مجرم، از جمله نقل مکان از محل سکونت قبلی خود در نظر گرفته شد.

باقری افزود: در سالجاری ۲ رضایت قصاص نفس در سطح شهرستان داشتیم.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری سه زندان در شهرکرد،بروجن و لردگان فعال است.

کارگروه مقابله با جرایم مهم در دادسرای مرکز چهارمحال و بختیاری فعال شد

معاون دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری در امور نظارت بر دادسراها گفت: حسب دستور رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور و به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و پیگیری پرونده‌های مهم، کارگروه مقابله با جرایم مهم در دادسرای مرکز استان راه اندازی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری، عسگری افزود: در این کارگروه پرونده‌های جرایم مهم از قبیل جرایم خشن، جرایم خاص، جرایم مفاسد اقتصادی از بدو تشکیل پرونده تا مرحله اجرای حکم رصد می‌شود.

وی اظهارداشت: هم‌افزایی قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جرایم مهم و برخورد قاطع و بازدارنده با مجرمان خطرناک از اهداف مهم این کارگروه است.

به گزارش ایرنا، در استان ۱۷۰ شعبه دادگاه، دادسرا و تجدید نظر فعال است، گفت: ۲۷۵ کمیته و نهاد شبه قضایی در استان فعال است که ۱۵۳ قاضی دادگستری عضو این کمیسیون‌ها هستند.

کشف ۶ تن و ۶۷۵ کیلو گرم چوب جنگلی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف ۶ تن و ۶۷۵ کیلوگرم چوب جنگلی توسط ماموران آگاهی شهرستان خانمیرزا و پاسگاه ارمند خبر داد.

سردار منوچهر امان‌اللهی با اعلام این خبر افزود:ماموران انتظامی ماموران آگاهی شهرستان خانمیرزا و پاسگاه ارمند در راستای مبارزه با قاچاق کالا، با تلاش شبانه‌روزی و اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده،یک قاچاقچی چوب‌های جنگلی را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اظهارداشت: ماموران انتظامی موفق شدند ۶ هزار و ۶۷۵ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق کشف کنند که کارشناسان ارزش تقریبی چوب‌های جنگلی را هفت میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال برآورد کردند.

انهدام باند سارقان منزل در شهرکرد

رییس پلیس آگاهی چهارمحال وبختیاری از دستگیری سارقان منزل و کشف ۲۱ فقره سرقت در شهرکرد خبر داد.

به گزارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی سرهنگ جعفر نفر افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرکرد، موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی گفت: در پی تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از صحنه‌های سرقت، مشخصات سه سارق مشخص شد که پس از هماهنگی قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه سارقان دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

سرهنگ نفر افزود: سارقان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به ۲۱ فقره سرقت منزل در شهرکرد اعتراف کردند که به صورت حرفه‌ای، به احتمال زیاد در سراسر کشور به سرقت می پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha