۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۵
کد خبر: 85191285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین عزاداری اصحاب رسانه در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد-ایرنا- آیین عزاداری دهه دوم محرم در آستانه روز خبرنگار با حضور جمعی از اصحاب رسانه خراسان رضوی در صحن قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، یکی از کارشناسان مذهبی یکشنبه شب در این آیین گفت: نبی، کسی است که خبر دارد و انبیا کسانی هستند که خبرها از غیب به آنها رسیده است. کسانی هم که در مسیر رساندن پیام الهی فعالیت دارند همگی کار پیامبرگونه می‌کنند.

حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی افزود: طبق آیه قرآن ۱۰۴ سوره آل عمران، گروه و طایفه خاصی باید باشند که امر به معروف و نهی از منکر کنند. علم، اقتدار اجتماعی و شجاعت از ویژگی این گروه است و به تعبیر فقها از جمله شهید صدر مصداق این ویژگی ها، مطبوعات و خبرگزاری ها هستند.

وی ادامه داد: در یک جامعه دینی، جامعه خبری، طایفه اختصاصی هستند که مسوولیت آنها نسبت به دعوت به خیر و امر به معروف یک رسالت حرفه‌ای است. بر همین اساس دولت اسلامی هم به عنوان نهادی که باید از نهادهای عمومی که تکالیف خاص دارند باید حمایت کند، از رسانه ها هم به عنوان رکن اساسی امر به معروف لازم است که حمایت نماید.

آیین عزاداری اصحاب رسانه در حرم مطهر رضوی برگزار شد

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: خبر رسانی باید به گونه ای باشد که دشمن همانطور که از موشکهای ما حساب می‌برد از جبهه خبری ما نیز ترس و واهمه داشته باشد.

محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران توسط گروهک تروریستی شهید شدند.پس از این حادثه، ۱۷ مردادماه در تقویم کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha