۵۴ درصد از راه‌های روستایی هشترود آسفالت است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۵۴ درصد از راه‌های روستایی هشترود آسفالت است که این میزان ۲۲ درصد از میانگین استانی پایین‌تر است. 

سیدحمزه امینی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های راهداری این شهرستان به خبرنگار ایرنا بیان کرد: علاوه بر آن راه برخی از روستاهای هشترود از سخت‌گذرترین راه‌های استان به شمار می‌رود و بر همین اساس انتظار می‌رود تا اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به راه‌های روستایی این شهرستان توجه ویژه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برخی دیگر از روستاهای این شهرستان حتی جاده خاکی هم ندارد، افزود: برخی دیگر از مسیرها نیز به جهت فرسودگی به هیچ وجه قابلیت تردد ندارد که از جمله آنها می‌توان به جاده پرتردد «آتش‌بیگ» اشاره کرد که از قضا جزو مناطق گردشگری استان به شمار می‌رود.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محور «آتش‌بیگ» ۲۲ کیلومتر طول دارد، تاکید کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت این محور که راه دسترسی ۴۰ روستاست، در نظر گرفته شد که امیدواریم عملیات اجرایی آن تا یک ماه آینده آغاز شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود، روکش آسفالت محور هشترود – قره‌چمن به طول هفت کیلومتر با هزینه ۲۰ میلیارد تومان نیز به زودی اجرا می‌شود.

هشترود در حالی به دلیل برخورداری از برخی زیرساخت‌ها از جمله آب فراوان، برق و دسترسی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) در مسیر توسعه قرار دارد که همچنان برخی دیگر از زیرساخت‌های این شهرستان همچون مخابرات نیازمند توسعه است.

گفتنی است برخی از مسئولان دولت سیزدهم تاکید دارند که مسیر توسعه آذربایجان‌شرقی در سال‌های آینده از هشترود می‌گذرد و بخش قابل توجهی از ظرفیت این شهرستان برای توسعه در مناطق روستایی آن واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha