۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85191420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه خلیج فارس بوشهر از سفر دوم رئیس جمهور ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

بوشهر- ایرنا - رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این دانشگاه اختصاص یافت که اکنون فرایند ابلاغ آن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مدرسی یکشنبه‌شب در گفت و با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین۷۰۰ میلیارد ریال عتبار به احداث خوابگاه در ساحل و همچنین تجهیز خوابگاه دانشجویان متاهل اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: پروژه احداث استخر دانشگاه خلیج فارس نیز احیا شده و پیش بینی می‌شود با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: در ارتباط با احداث دانشکده مهندسی جم نیز مقرر شده این پروژه با مشارکت وزارت نفت به سرانجانم برسد.

مدرسی ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس در بخش هوشمندسازی و هوش مصنوعی ظرفیت بسیار خوبی دارد ولی این ظرفیت تاکنون بکارگیری نشده است.

وی افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت قرارگیری ایران در بین ۱۰ کشور دنیا انتظار است در تحقق این مسیر ظرفیت دانشگاه خلیج فارس بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

مدرسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: با توجه به چالش‌های تامین آب راه‌اندازی دانشکده علوم زیستی، آب و دریا در دستور کار جدی دانشگاه خلیج فارس قرار دارد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: راه‌اندازی دانشکده یاد شده بدون تردید در بهره‌برداری مطلوب از دریا و توسعه دریامحور کمک وافری خواهد کرد.

مدرسی همچنین با اشاره به درآمد صنعتی دانشگاه عنوان کرد: رتبه کسب درآمد صنعتی این دانشگاه نیز از مجموع ۱۶۲ دانشگاه ایرانی شرکت کننده در ارزیابی سال ۲۰۲۳ از رتبه ۳۱ به ۱۱ ارتقا پیدا کرده است.

وی یادآورشد: دانشگاه خلیج فارس براساس آخرین ارزیابی ها در شاخص درآمد صنعتی رتبه اول، چشم‌انداز بین‌المللی رتبه سوم، دانشجویان بین‌المللی رتبه پنجم، پژوهش رتبه دهم، استنادها رتبه یازدهم و آموزش رتبه هفدهم را کسب کرده است.

ویافزود: شمار مقاله‌های ثبت شده دانشگاه خلیج فارس در پایگاه scoupus در سال ۲۰۱۸، ۲۲۲ مقاله بود که این شمار در سال ۲۰۲۳ به ۳۸۸ مقاله افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: شمار تولید محصولات فناورانه در دانشگاه خلیج فارس نیز در ۹۴ تنها ۱۰ محصول بود که این شمار در سال گذشته به ۲۰۸ محصول رسیده است.

مدرسی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی نیروهای مورد نیاز حوزه نفت در دانشگاه خلیج‌فارس تصریح کرد: برای پذیرش ۸۵۸ نیروی بومی استان بوشهر مورد نیاز صنایع وابسته به نفت آزمون استخدامی ۱۰ شهریورماه امسال در دانشگاه خلیج‌ فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری آزمون یاد شدن بدون تردید به افزایش سهمیه فارغ تحصیلان هم استانی در حوزه صنعت جنوب استان کمک شایانی می‌کند.

مدرسی تصریح کرد: اکنون نیز قریب به ۹۰ درصد از قراردادهای منعقد شده در استان بوشهر با صنعت نفت مربوط به دانشگاه خلیج فارس است.

وی گفت: رقم قراردادهای پژوهشی دانشگاه خلیج فارس از ابتدا تاکنون ۳۸۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به ظرفیت دانشگاه ظرفیت لازم برای افزایش قابل توجه آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به پرداخت تمامی مطالبات کارکنان، اضافه کرد: این دانشگاه در سال ۲۰۲۲ تعداد ۲۴ مقاله در حوزه خلیج فارس پژوهی داشته و با توجه به رسالت محوری دانشگاه، از مقاله‌های با محوریت خلیج‌فارس پژوهی حمایت ویژه می‌شود.

وی گفت: شمار دانشجویان دانشگاه خلیج‌ فارس در مجموع هشت هزار نفر است که در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

مدرسی یادآورشد: این دانشگاه با ۹ دانشکده و سه پژوهشکده در مجموع ۲۴۷ عضو هیات علمی دارد.

وی گفت: در دانشگاه خلیج‌ فارس به‌ازای هر ۲۶ دانشجو یک عضو هیات علمی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha